Ketua Dewan Muslimat Pas Dungun di Ragut dengan parang.

| |
18 Mei. PAKA, Dungun. Kelmaren Khairiah Mokhti selaku Ketua Muslimat Pas Kawasan Dungun diragut rantai lehernya di kawasan perumahan Taman Murni Uda, Paka. Beliau yang selesai menghadiri program muslimat di sebuah rumah kawasan taman perumahan berjalan menuju ke kereta beliau untuk pulang dengan tiba-tiba dihadiri oleh dua orang pemuda bermotorsikal . Dengan mengeluarkan parang mereka kemudiannya meragut rantai leher disebalik jilbabnya. Sebelum itu seorang muslimat juga menerima nasib yang sama pada hari yang sama di Taman Ros, Paka. Walaupun mereka tidak dicederakan tetapi mereka kehilangan barang berharga.

Ini bukan kali yang pertama. Sudah acapkali kawasan perumahan yang dirompak bahkan ada yang dirogol. Ada yang disamun dan tuan rumah yang diikat dan disumbat mulut mereka. Ada yang kena pukau dan ditipu beribu ringgit.

Beberapa hari yang lalu kita digemparkan bagaimana pelajar berusia 16 tahun yang melahirkan anak luar nikah di Klinik kesihatan. Dan setiap tahun sudah banyak kes yang melibatkan kelahiran anak luar nikah dikalangan pelajar disekitar Paka ataupun Dungun. Bahkan menjadi perbualan dikalangan guru-guru apabila mereka bukan lagi bertanya kecemerlangan sekolah berdasarkan jumlah A tetapi berapa ramai sekolah mereka melahirkan anak luar nikah setiap tahun.

Dimana pemimpin UMNO-BN? Mereka gagal untuk member jaminan keselamatan kepada rakyat mereka sendiri. Wakil Rakyat sibuk peteh keting masing-masing demi poltik dan periuk nasik mereka sedangkan amanah dan tanggungjawab tidak dilaksanakan. Mereka membiarkan maksiat berlaku berleluasa. Meskipun bantahan rakyat dibuat tetapi mereka hanya memekakkan telinga semata-mata
Baru-baru ni bagaimana bantahan rakyat di Paka terhadap penjualan arak secara terbuka dan berleluasa. Adakah lessen arak ditamabah dikawasan Dungun? Atau penjualan arak tersebut secara haram? Apa tindakan? Dimana Wakil Rakyat Paka ni??? Helloooo.. Helloooo ada orang tak?

Terengganu Darul Iman sudah tidak selamat lagi. Rakyatnya semakin tidak beriman dan inilah jasa atau hasil serta akibat daripada pengamalan dasar sekular yang diharamkan Allah Swt. Hukum syariat hanya berada dalam enakmen sahaja dan pihak kerajaan takut untuk melaksanakannya. Inilah bala yang ditimpa akibat daripada meninggalkan arahan tuhan dan kesannya akan tertimpa kepada seluruh rakyat tanpa mengira bangsa dan warna kulit.
Diharapkan Hajah khairiah terus bersabar dan tingkatkan usaha meneruskan perjuangan, I’allah satu hari kita akan berjaya menggembalikan kegemilangan Islam di bumi Terengganu ini

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...