UMNO perlukan khidmat James Kervin !

| |
Dalam suasana kegelisahan rakyat berada dibawah pemerintahan UMNO-BN diperingkat pusat maupun negeri-negeri yang ditadbirnya yang kini menghadapi pelbagai permasalahan. Isu kenaikan harga barang, peluang pekerjaan semakin kurang, permasalahan sosial & jenayah semakin parah, rasuah yang menjadi-jadi. Semua ini menyebabkan UMNO-BN semakin tertekan apatah lagi negeri-negeri yang berada dibawah Pakatan Rakyat menawarkan alternatif kepada rakyat bagi membuat pilihan.

Kesempatan memerintah ini membuka peluang PR menunjukkan bahawa bukan hanya UMNO-BN, satu-satunya parti yang mampu memerintah tetapi orang lain boleh buat yang terbaik daripada UMNO-BN. Ini menyebabkan rakyat menilai dan berhak memilih yang terbaik siapa yang memerintah mereka.
Kini rakyat mula tahu hak mereka. Rakyat mula membuka mata. Rakyat berhak meminta apa yang menjadi hak mereka. Rakyat mempunyai pilihan sekarang. Berbanding sebelum ini rakyat hanya tukang angguk sahaja. Semua ditentukan oleh UMNO-BN. Apa yang baik disisi UMNO-BN baiklah disisi rakyat.

Selepas Konvensyen PR kali ke-2 dengan tawaran kepada rakyat manifesto PR 100 Hari jika rakyat memberi kesempatan kepada PR menguasai Putrajaya menyebabkan UMNO-BN cukup mengelabah. “Buku Jingga” menjadikan pemimpin UMNO seperti kucing hilang anak. Hari ini barulah mereka tahu betapa langit itu tinggi ke rendah.
Nampaknya kini UMNO-BN terpaksa bersungguh-sungguh demi mempertahankan Putrajaya dengan darah dan airmata mereka. Dengan wirid yang dibekalkan oleh Yahudi-APCO “1 Malaysia”. Rakyat terus dijanjikan berpendapatan tinggi. Kerajaan berprestasi tinggi. Negara Maju dan pelbagai retorik lagi. Meskipun mereka masih ada lagi media yang terus mengulikkan lagu dondang sayang buat rakyat tetapi semakin ramai yang sedar. Hakikatnya rakyat sudah masuk lubang biawak beberapa kali akibat janji UMNO-BN ini.

Lihatlah apabila penyelewengan pemimpin UMNO terhadap FELDA didedahkan… sekarang ini mencurah-curah projek2 untuk para peneroka. Agar peneroka terus terpukau dan lena dengan upacara menutup kebobrokan mereka, paling kurang sehingga ke tarikh pilihanraya. Apabila rakyat mendesak supaya menghapuskan rasuah… Kerajaan terpaksa berlakon seolah-olah tindakan sudah diambil dengan mendakwa Khir Toyo dan Lim Ling Sik. Tapi rakyat tahu sandiwara ini kerana ia akan menjadi seperti kes Kasitah Gadang dan Eric Chia.

Kalaulah tuntutan rakyat akan terus mendesak, ini menyebabkan pimpinan Kerajaan UMNO-BN jadi pening dan kacau. Offer PR dengan peningkatan gaji guru sebanyak RM500 sebulan akan menyebabkan para guru seramai setengah juta bertanya kepada kerajaan. Berapa Gaji yang ditawarkan oleh BN? Apa perlu pemimpin UMNO-BN buat? Apa yang perlu Najib buat lagi? Itu tidak ambil kira tuntutan Sabah & Sarawak? 20% pulangan royakti minyak kepada negeri pengeluar. Takkan bodoh rakyat nakkan tawaran UMNO-BN 5%. Itupun jadi Wang Ehsan. Apa pula tuntutan Cina, India. Bagaimana pula tuntutan melayu, Perkasa dan sebagainya. Ish! Bertambah botak kepala Najib macam ni!!!

Kalau di India mereka perbanyakkan hiburan. Lagu-lagu & filem yang mengasyikkan. Rakyat terlena dan asyik dengannya sehingga terlupa apa yang dibuat oleh pimpinan. Takkan Malaysia nak diasak dengan filem Hindi 3-4 jam?

Kalau UMNO boleh membayar APCO Worldwide sebanyak RM70j dicadangkan supaya UMNO mengupah James Kervin bagi menghadapi tuntutan dan kebangkitan rakyat di Malaysia bagi mengekalkan kekuasaan mereka di Putrajaya. 5 Minit sahaja… rakyat Malaysia tidak akan menyokong PR tanpa protes. Tanpa mendesak dan membuat apa-apa tuntutan. Siapa itu James Kervin?

Majikan pukau pekerja

LONDON: 27hb. Des. 2010. Seorang tukang kasut yang enggan membeli alat pemanas untuk dipasang di kedainya di Bromsgrove, Worcester, mengupah tukang pukau untuk memukau pekerjanya supaya berfikir mereka bekerja dalam keadaan selesa di kedai berkenaan.

Martin Connellan mulanya membeli baju kot untuk pekerjanya selepas suhu mencecah di bawah 13 darjah Celcius, lapor akhbar The Sun. Tetapi, pekerjanya masih rasa sejuk kerana pintu kedai berkenaan biasanya dibiarkan terbuka.

Bagaimanapun, selepas sesi lima minit dengan tukang pukau, James Kerwin, pekerja Connellan kini memakai seluar pendek dan kemeja-T.

1 comment:

yon76er said...

Lupa laaaK....Apa komen Ustaz ...Drama Terbaik 2010 bertajuk " NAFSU DLM KOCH KETAPI"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...