Ditelan mati Najib, diluah mati Anwar!

| |
Serba salah. Kita tengoklah siapa yang mati politiknya. Pilihanraya dah dekat. Tengoklah jengkal siapa yang panjang. Bagi pemimpin UMNO mereka kekadang terlupa dengan kesempatan pendedahan wikileaks yang kontreversi sekarang. Berebut-rebut untuk memanipulasikan berita tersebut bagi menyerang PR.

Tetapi bak meludah ke langit… apabila diserangnya Anwar Ibrahim tentang isu liwat yang dikatakan pimpinan Singapura termasuk bekas PM Lee Kuan Yew serta perisik mereka mempercayai kes liwat Anwar Ibrahim benar-benar berlaku. Dr Mahathir pun tumpang sekaki.

Mereka terlupa pulak bahawa maklumat wikileaks juga menyebut banyak lagi isu pimpinan Umno. Sekitar 1,000 kabel maklumat berkaitan dengan Malaysia termasuk sebahagiannya mengenai Putrajaya. Khususnya berkait komentar pimpinan singapura terhadap Malaysia. Antaranya dikatakan perangkap dipasang bagi insiden Liwat 2. Pimpinan Umno juga dikatakan sebagai pimpinan bodoh yang memerintah Malaysia.

Paling teruk adalah Najib yang dikaitkan dengan pembunuhan Althantunya yang menyebabkan beliau terpaksa mempertahankan Putrajaya dari dirampas pembangkang bagi mengelakkan beliau didakwa kes pembunuhan Althantunya. Apa ke bahana hantu Althantunya ini yang masih mengekori Najib sehingga kini. Tidak ketinggalan Mahathir yang dikatakan pelempar batu kepada Pak lah dan Khairy, Ketua Pemuda Umno sebagai penumpang jasa bapak mertua.

Sebab itu apabila rakyat didedahkan dengan lapuran Wikileaks tersebut, akibatnya ianya backfire buat Umno-BN. Najib diam membisu. Khairy Jamaludin terpaku. Mahathir terkedu. Umno-BN makin celaru. Ini yang menyebabkan Menteri Luar diarah Datuk Seri Anifah Aman memanggil diplomat Singapura untuk Malaysia, T Jasudasen untuk member penjelasan dan menyerahkan surat protes resmi dan rasa tidak senang Malaysia atas komentar yang dibuat oleh Singapura mengenai kepemimpinan Malaysia dan situasi di negara itu.

Mereka ingin rakyat menolak semua apa yang dilapurkan oleh wikileaks kecuali kes liwat Anwar. Anwar pula turun padang menjelajah Malaysia dan membacakan lapuran baki Wikileaks yang disembunyikan media. Nampaknya modal kempen Umno dah jadi racun.

Kasihan Umno-BN serta pengampu dan penjilat mereka termasuk media dan para bloggers pencacai. Macam ikan ditabur umpan… berebut sakan. Rupanya baham mata-kail. Macam ayam berebut.. ingat makanan rupanya baham tahik.
Bagi PR dilontar tohmahan bermacam. Tetapi macam “tahi Itik”. Mulanya Nampak buruk.. rupanya kuih yang enak. Kasihan Umno-BN. Nayenya Najib. Bermadahlah Najib di Alor gajah untuk meyakinkan pelabur bahawa Malaysia ditadbir oleh ahli politik yang bukan sahaja cekap tetapi sangat, sangat cekap
'Pentadbiran kita cekap'

ALOR GAJAH: 2010/12/16. Datuk Seri Najib Razak menegaskan Malaysia bukan sebuah negara yang ditadbir oleh ahli politik yang tidak cekap, sebaliknya pemimpin negara ini adalah daripada parti pemerintah yang berwibawa.
Penegasan itu dibuat Perdana Menteri dalam ucapannya pada perasmian kilang AUO Sunpower Corporation Sdn Bhd di kawasan perindustrian Rembia di sini, semalam, beberapa hari selepas laman web antarabangsa, WikiLeaks mendedahkan kenyataan diplomat Singapura terhadap pemimpin Malaysia yang didakwa tidak cekap.
Saya ingin memberi jaminan kepada anda di sini (pelabur luar), Malaysia bukanlah sebuah negara yang ditadbir ahli politik yang tidak cekap, sebaliknya ditadbir oleh ahli politik yang sangat, sangat cekap,” katanya.

Maaf mungkin wartawan tersalah catat kot. Bukan cekap tetapi ‘cekup’. Itu yang menyebabkan Malaysia kini jauh ketinggalan daripada Asean dari segi FDInya bahkan dipintas oleh Filipina. Jauh lagi berbanding dari Singapura. Malaysia dilihat cekap dalam hal rasuah dan bagaimana nak meniriskan dana Negara. Sebab itu hati-hatilah. Wikileaks bukannya wahyu.

2 comments:

mosabit said...

cekap telan harta benda rakyat dan negara..

Puteri said...

cekap sangat

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...