UMNO jelajah dengan zikir khurafatnya

| |
JOM, Jelajah 1 malaysia tajaan pemuda Umno dari Terengganu ke Johor terus menerus menzikirkan jampi serapah khurafatnya. Hanya UMNO-Bn sahaja yang boleh memerintah. Selain Umno lingkuplah Negara. Selain Umno tergadailah negara. Umno sahaja yang pandai memerintah dan selain Umno pengkhianat negara, bangsa, agama dan tanah-air. Wirid ini diajar kepada rakyat Malaysia sehingga kini disebuah Negara yang mengamalkan demokrasi.
Rakyat seperti mabuk menelan apa yang dizikirkan oleh pimpinan Umno melalui program serta media-massa yang dikuasai oleh pemerintah. Sedangka diluar Malaysia, selain Umno memerintah, Negara lebih maju dan berkembang. Bahkan di Malaysia ini kerana Umno lah agama, bangsa bahkan negara dikhianati oleh pimpinan Umno dan kuncu-kuncunya. Bagi orang yang mabuk dengan sandiwara dan lakonan pimpinan, nescaya mereka akan terpedaya.

Negara tergadai jika Anwar jadi PM - Khairy

PONTIAN 21 Dis. - Kedaulatan negara akan tergadai sekiranya Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik menjadi Perdana Menteri kerana kes liwat beliau yang sedang dibicarakan di mahkamah akan digunakan oleh pihak luar yang mempunyai agenda tertentu. Pengerusi Pemuda Barisan Nasional (BN), Khairy Jamaluddin berkata, hubungan negara dengan negara luar juga akan terjejas sekiranya Ketua Pembangkang berkenaan menerajui negara ini. "Sekiranya hal-hal peribadi telah diketahui umum, ia merupakan sesuatu yang berbahaya dan hanya memberikan kesempatan kepada pihak luar untuk memperbodoh-bodohkan kita. "Seterusnya maruah dan imej negara ini menjadi pertaruhan yang akhirnya rakyat sendiri akan rugi kerana mengikut telunjuk dan arahan pihak tertentu," katanya pada majlis Jelajah One Malaysia (JOM) di Simpang Parit Makasar/Parit Madirono, di sini malam tadi.

Sempena program tersebut, Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Pontian melancarkan kenderaan JOM BN Pontian dengan tugasan pertama bagi membantu jentera BN menghadapi Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang nanti.
Turut hadir Ketua Penerangan UMNO, Datuk Ahmad Maslan; Ketua Pemuda UMNO Johor, Mohd. Fadil Muskon dan Ketua Pemuda BN Pontian, Nasrihat Turiman.

Khairy berkata, Pemuda BN akan memastikan parti itu terus mempertahankan Putrajaya daripada dikuasai oleh pakatan pembangkang pada pilihan raya umum akan datang.
"Pemuda BN berikrar dan berjanji akan berjuang untuk memastikan cita-cita Anwar Ibrahim untuk menjadi Perdana Menteri akan tinggal impian sahaja," tegasnya. Beliau berkata, pembohongan demi pembohongan yang dilakukan Anwar di dalam dan luar negara, menunjukkan beliau memang ingin melihat negara ini berada dalam keadaan tidak menentu. "Ini termasuklah isu 1Malaysia yang dikaitkan dengan Apco Israel tetapi yang sebenarnya Anwar tidak mempunyai sebarang bukti terhadap dakwaan itu," katanya.

Sikap melempar batu sembunyi tangan ataupun mengkambing-hitamkan pembangkang dan PR adalah sikap normal Umno-BN. Tetapi sampai bila rakyat tertipu. Mampukah rakyat ditipu buat selama-lamanya? Apakah rakyat mampu melakukan perubahan dalam Pru-13 nanti. Atau rakyat masih tidak sedar bahawa ditangan mereka ada kuasa menaik dan mejatuhkan pemimpin Negara kita ini?

Bukan sekadar jari bertahiyyat menunjukkan 1 malaysia ciplak One israelnya tetapi meneruskan agenda merasuah rakyat. Kalau di Terengganu meskipun diwar-warkan lebih 32K keluar menyambut PM sempena program jelajah tersebut tetapi maklumat diperolehi.. kehadiran jauh dari sasaran. Itupun sudah ditabur dengan umpan. Dengan jaket, topi keledar, duit dan sebagainya. Duit Umno ke? Inilah mereka yang yang menjadi bomoh dok tarik duit rakyat demi menjamu hantu raya pimpinan mereka. Rakyat marhaen diperalatkan dengan merasuah mereka demi imej politik Umno-BN.

Sampai bila rakyat redha dengan perkara ini. redha dengan perbuatan haram hukumnya haram. Condong kepada penzalim seperti ini akan disambar dengan api neraka. tetapi ingatlah kebatilan pasti akan tumbang. mereka bertengek hanya pada tunggul yang reput. Umno sudah mengambarkan wajah-wajah reput menunggu saat kedatangan malaikat al-maut sahaja.

Anda masih ingin bersama mereka??? Mungkin anda masih ada lagi sisa kepentingan ataupun jiwa anda sudah mati! Ucaplah selamat tinggal Umno. Jom berhijrah... inilah masa kita membuat perubahan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...