Saiful Bayar Mariah Carey 1 Juta Dolar

| |
“ Tiada tinggal al-Quran melainkan tulisannya, Tiada tinggal lagi Islam melainkan namanya, Masjid-masjid kosong daripada petunjuk…” hadis Rasulullah Saw yang diriwayatkan berkait peristiwa akhir zaman. Al-Quran tidak mahu diguna orang semacam dizaman kita. Hanya untuk dipertandingkan, sebagai hantaran mas-kahwin dan sebagai penghalau hantu-syaitan. Diamal? Dijadikan undang-undang? Jauh panggang!

Begitu juga nama? Nama sahaja Islam tetapi prilaku, akhlak, aqidah, social? Tiada gambaran sebagai muslim. Saiful Islam Muammar Ghadafi. Namanya Islam tetapi kini mula terbongkar perbuatan yang tidak sesuai sebagai muslim. Apabila kekuasaan penuh ditangan, kekayaan melimpah ruah dah tak tahu nak guna kemana? Rakyat masih lagi miskin dan merempat tetapi pemimpin kaya raya dan berpoya-poya.

Kalau Saiful Islam anak Hassan al-Banna terkenal dengan dakwahnya, Saiful Islam anak qari Mesir yang mashur Abdul Basit Abdul Samad juga menjadi qari. Dan bagaimana dengan anak Muammar Ghadafi? Mariah Carey dibayar 1 juta dolar AS untuk hanya menyanyi empat lagu dalam pesta Saif Gaddafi

WASHINGTON - Saif al-Islam Gaddafi, terkenal bergaya hidup elit dan mewah. Ketika perayaan tahun baru 2009, media Barat melaporkan ia menghabiskan malam dengan berpesta dan membayar Mariah Carey 1 juta dolar AS untuk menyanyikan hanya empat lagu di pulau St Barts di Karibia.

Saif sangat marah apabila membaca pestanya bocor ke media. Ia berdalih saudaranya, Muatassim, penasehat keamanan nasional Libya, yang berhajat pesta itu.

Menurut laporan diplomatik AS yang bocor, baik Saif atau Muatassim adalah serupa dalam soal gaya hidup. Muatassim pernah meminta 1,2 juta dolar AS pada 2008 dari pemilik perusahaan minyak nasional Libya, untuk membiayai body-guardnya sendiri. Kemudian menjadi komandan kelompok pasukan khusus yang efektif berfungsi sebagai unit perlindungan rejim."

WikiLeaks juga turut memperinci secara detail kemewahan dan boros mereka, amalan nepotisme yang bermaharajalela dan persaingan sengit yang didefinisikan sebagai "Qadhafi Incorporated". Hal ini lebih parah dengan persaingan antar anak-anak Gaddafi yang dikenal tak mengalah antara satu sama lain.

Mereka saling menarik pengaruh untuk menggantikan ayah. Yang tak berminat pada kekuasaan, mereka berebut menumpukan kekayaan. Tiga putra Gaddafi berjuang untuk mendapat keuntungan dari projek Coca-Cola baru. "Semua anak Gaddafi memiliki aliran pendapatan dari perusahaan minyak nasional dan syarikat-syarikat perusahaannya.

Yelah!!! Bapak borek anak rintik? Bagaimana kalau PRU 13 nanti UMNO-BN kalah. Barulah rakyat tahu siapa dia Mukriz, Mokhzani, Marina. Barulah kita tahu harta Khairi Jamaluddin & anak-anak Pak Lah. Barulah kita tahu harta Rosmah dan adik-adik Najib serta feel perangai mereka. Kini pun sudah tahu beberapa perangai mereka… gelagat anak-anak Ghadafi & Mubarak Malaysia ... yelah!!! sementara kaya, sementara berkuasa, sementara malaikat belum ambik nyawa…

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...