Demontrasi di Kuala Terengganu hari ini?? BN.. Banyak Nyakit!!!

| |
Hari ini cuti. Negara 1 Malaysia ni memang banyak cuti daripada kerja. Dasar pandang ke Timur. Takpelah. Memanfaatkanlah cuti anda dengan perkara berfaedah. Pihak Lujnah Tarbiyyah Pas Kawasan Dungun menganjurkan Futsal di dewan Futsal Batu 48 demi mengeratkan silaturrahim dikalangan pimpinan dan ahli sempena cuti Maulidurrasul.

Selamat Menyambut Maulidurrasul 1432H. Kalau kerajaan dan pegawai serta kakitangan kerajaan, mereka berdemontrasi hari ini. Seorang ahli Pas terlibat dikerah sama. “Enta Takbir kuat ciket deh masa berarak depan Mat Said tu…” gurau penulis. “Ish.. Nak baju free aje. Dapat Baju melayu sepasang. Jadi le hihihi..” jawab beliau. Apa sebenarnya hala-tuju Perarakan mauliduurasul? Tahun ini takde isu perarakan ke kat Penang? Kan nanti Lim Guang Eng sendiri bersalawat kang!!!

Pas Kawasan beralih rasa. Biasanya program tarbiyyah, pengisisan dalam tempat tertutup. Sehala dan kini kali kedua Pihak Lujnah Tarbiyyah Pas mengadakan program outdoor. Pertamanya ditahun lepas di Reakreasi Bukit Bauk dengan xtvt Fitness Test. Pimpinan yang selalu sibuk dengan program parti dan tarbiyyah kekadang lupa untuk menjaga kesihatan masing-masing. Bukan hanya diperingatkan dengan penjagaan kesihatan, tetapi juga dapat mengeratkan silaturrahim yang sentiasa diperingatkan oleh Rasulullah Saw sebagai asas kekuatan dalam perjuangan.

Ini juga program tarbiyyan iaiatu ‘Tarbiyyah Jasadiyyah’. Seorang mukmin yang kuat lebih baik dari seorang mukmin yang daif. Penjagaan kesihatan itu penting. Jangan hanya tahu berkata… kalau nak mati, mati juga! Tetapi panjang umur dalam perjuangan dan ibadat itu lebih baik. Nanti dah ambik calon… dua tiga bulan.. allahyarham. Sekarang ni penyakit banyak. Pemerintahan BN!.. bukan tak tahu. BN (Banyak Nnyakit…)

Diharapkan futsal ini dapat mempertautkan ajk veteran Pas kawasan, Dun, serta dewan-dewan. Diharapkan dapat meningkatkan kesihatan. Tapi ramai yang veteran-veteran tu… kena stan-by ambulan ke???.. Jangan lupa bawak pakaian sukan dan menutup aurat. Kain Pelikat tak dibenarkan?? Boleh kaki ayam ke???


pss... nanti klu ada gambo blh up-date...yek

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...