Ghadaffi serang dengan Jet Pejuang. mampukah Mahathir bertahan?

| |
Gila apa? Adakah kerana demi mempertahankan kuasa serta harta yang dikumpul selama ini mereka sanggup membunuh rakyatnya sendiri menggunakan jet pejuang? Sampai bila?

Malta. Dua juruterbang tentera udara Libya telah membelot semalam dan menerbangkan pesawat masing-masing ke Malta dengan tidak mahu mematuhi arahan pihak berkuasa kerajaan.

Laporan itu memetik pegawai Malta menyebut mereka telah memaklumkan pihak berkuasa negara itu bahawa diarahkan supaya mengebom penunjuk perasaan.

Kedua-dua juruterbang itu, berpangkat kolonel, meninggalkan sebuah pangkalan tentera udara di Tripoli. Salah seorang daripada mereka memohon suaka politik di Malta. Pesawat-pesawat perang Libya, negara terbaru di utara Afrika yang berhadapan dengan kebangkitan rakyat sejak seminggu lalu, menggugurkan bom di banyak lokasi di Tripoli semalam, demikian menurut laporan stesen TV Al-Jazeera.
Perkembangan ini disaksikan susulan tekanan meningkat ke atas pemimpin mereka Kol Muammar Gaddafi, yang memerintah sejak lebih empat dekad lalu. Libya merupakan negara jiran Mesir, yang presidennya Hosni Mubarak digulingkan awal bulan ini.

Kelmarin anak lelaki Muammar memberi amaran kerajaannya akan mempertahankan negara itu daripada demonstrasi sehingga peluru dan anggota pasukan keselamatan terakhir, malah memberi amaran perang saudara akan tercetus.

Wajah-wajah kezaliman manusia yang berprilaku sebagai dan zalim seperti Firaun ini tak pedulikan dosa-pahala. Itulah gambaran kezaliman manusia tanpa Islam. Walaupun mengaku sebagai Islam tetapi mereka member imej buruk terhadap Islam. Hakikatnya mereka sendiri adalah penganut nasionalisme yang dikatakan pejuang bangsa. Tetapi kini kenapa mereka memerangi dan membunuh anak-bangsa mereka sendiri.

Apakah Malaysia akan melihat situasi yang sama? Apakah mereka akan rela dan melepaskan kuasa mereka begitu sahaja? Adakah mereka akan membiarkan rakyat memerintah dan memilih pemimpin mereka sendiri. Ramai mana Saddam Hussain membunuh rakyatnya sendiri dizaman pemerintahan kuku besinya tetapi di mana beliau sekarang? Kalaulah Hosni Mubarak mengarahkan badwi menyerang orang yang menentangnya, Ghadaffi mengarahkan tentera membunuh rakyatnya sendiri? Tetapi takkan beliau nak tongkat langit. Sudah sampai masa untuk beliau berundur.

Sudah sampai masa semua boneka-boneka Amerika, Yahudi dan Barat yang ditabalkan sebagai wakil penjajah dinegara-negara Umat Islam dinyahkan dari bumi umat Islam. Sudah sampai masanya umat Islam menentukan sendiri masa depan mereka dengan kembali dengan kegemilangan mereka dengan Islam. Cukuplah wajah-wajah munafik bermain opera di Negara-negara umat Islam. Sudah sampai masanya untuk kita gantikan ideology manusia yang sampah itu dengan wahyu Allah. Kembali kepada al-Quran sebagai panduan ummah.

Kebimbangan ini menyebabkan Mahathir tak duduk diam. Dok sibuk kembali berpolitik. Takut agenda nasionalisme dan kapitalisme yang ditanak sekian lama mati beragam dan berkubur. Maaf lah! Kubur dah kata mari. Bawak-bawak bertobatlah. Ini bukan masa beliau. Baik fikir-fikirlah, Negara mana nak mintak suaka politik. Hello lah teman beliau di Zimbabwe tu. Mr Mugabe yang pernah beliau berikan bertan-tan kayu mungkin telah menyiapkan rumah untuk beliau. Jangan lupa bawa Najib & Rosmah. Biar dia tahu betapa sukarnya nak membeli-belah di Harare atau Limpopo.

Semua pemimpin-pemimpin era Penjajah ini sezaman dan seusia Tun Mahathir. Gelombang kebangkitan rakyat dinegara-negara arab itu adalah sama dengan negara-negara umat Islam seluruh dunia. Ini adalah gelombang kebangkitan Islam dalam mengikis agenda nasionalisme. Gelombang rakyat ini tak akan mampu dikekang oleh UMNO-BN lagi. PRU 13 akan memahkamahkan golongan penghisap darah rakyat ini. Rakyat perlu bersiap menghadapi tali barut dan mereka yang bersekongkol dengan UMNO-BN ini. Sekarang adalah masa untuk berubah. Sebab UMNO-BN selama-lamanya takkan berubah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...