Muktamar PAS ; Pemimpin Umno Dan PAS Terengganu Mulai Akrab

| |
Oleh: Fidee Aziz
KUANTAN – Pemimpin Umno dan PAS Terengganu mulai akrab dan menyambut baik saranan daripada pimpinan pusat untuk bertahaluf siyasi antara kedua-dua parti.
Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Negeri Terengganu, Saiful Bahari Mamat berkata, keserasian antara kedua-dua pemimpin tertinggi tersebut menjadi pelengkap untuk membentuk negeri yang sejahtera.
“Umno tidak mahu jadi entiti pembangkang di dalam sidang dun terengganu baikan sebagai ‘check n balance’ atau sama-sama untuk menyumbang dalam Sidang DUN ini”.
“Antara program-program yang membentuk ukhuwwah seperti Pertandingan bowling antara Yang Berhormat (YB),pertandingan menembak antara YB,Majlis Sambutan Hari Raya Aidilfitri dan lain lain lagi”,jelasnya.
Beliau berkata demikian ketika ditemubual oleh wartawan di Muktamar Tahunan PAS Kali Ke-65 di Stadium Tertutup SUKPA,Bandar Indera Mahkota,disini pada 23 Jun.
Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri(ADUN) Paka berkata,kemesraan tersebut menyebabkan kesejahteraan rakyat akan terbela dengan jayanya.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...