PAS DUNGUN DAPAT MANFAAT 10 PERATUS

| |


Oleh:Muhd Lukman

Pengerusi Lajnah Ekonomi PAS Pusat , Dato’ Dr Khairuddin Aman Razali berkata, kesediaan PAS Dungun menjadi ‘bapa angkat’ kepada projek pembangunan Pasaraya Wakaf PAS pusat akan dibalas dengan mendapat keuntungan 10 peratus.
“Saya nak umumkan hari ini, oleh kerana PAS Dungun bersedia menjadi bapa angkat kepada projek ini membantu kami,
“maka 10 peratus daripada keuntungan akan diberikan kepada badan tersebut setelah siap pasaraya ini,” jelas beliau yang juga Ahli Parlimen Kuala Nerus.


Beliau berharap, manfaat yang diberikan juga akan memberi semangat kepada penduduk khususnya sekitar Dungun untuk terus menyumbang agar pasaraya tersebut, dapat disiapkan dengan segera.
Ustaz Khairuddin juga menjangka, nilai pasaran pasaraya terbabit bakal meningkat, apabila siap dibina akan meningkat menjelang Tahun 2020.
“Dengan modal RM 12 Juta, kita mendapat satu hartanah milik umat dan masyarakat bernilai RM 20 Juta dan manfaatnya akan diberikan kepada Parti PAS untuk gerak kerja perjuangan politik Islam,” tegas beliau.


Majlis perasmian pelancaran pembinaan pasaraya bermula jam 2.30 petang dan berakhirdua jam kemudian.
Turut hadir ialah Pengerusi Jawatankuasa Insfrastruktur, Kemudahan Awam, Utiliti dan Teknologi Hijau Terengganu, Dr. Mamad Puteh, Ahli Parlimen Dungun Ustaz Wan Hassan Mohd Ramli dan Pemilik Sabasun Sendirian Berhad Che Salmi Che Ibrahim.

Rujukan:https://buletinonline.net/v7/index.php/pasaraya-pertama-berkonsepkan-wakaf/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...