Besok start Raye. Takkan tak Nampak bapak bulan?

| |
Selamat Bermuktamar diucapkan kepada semua perwakilan khususnya yang dating dari negeri Terengganu Darul Iman. Bagi para pejuang dalam Harakah Islamiyyah Pas, bermuktamar merupakan Hariraya… yang disambut semua masyarakat yang cintakan Islam. Bukan hanya perwakilan tetapi semua lapisan masyarakat yang bercita-cita untuk melihat Islam terdaulat ditanah-air ini. Bahkan ianya juga diamati oleh gerakan Islam sedunia sebagai satu jaringan rangkaian dalam gerak-kerja untuk mengembalikan kekuasaan dan khilafah yang telah hilang diatas muka-bumi ini.


Hari ini muktamar Pas semakin meriah. Bukan hanya dinanti serta diamati oleh teman-teman dan rakan-rakan tetapi juga musuh-musuh yang berkeliaran untuk mengambil kesempatan dan melempar onak dan duri bagi membantut perjuangan.
InsyaAllah, usia PAS yang semakin matang diharapkan perwakilan juga semakin arif dalam menanggani segenap isu khususnya dalam memilih kepimpinan bagi menerajui bahtera perjuangan. PAS sebagai parti alternatif dalam menawarkan prinsip dan dasar keadilan untuk pilihan rakyat Malaysia pasti akan dilihat bukan hanya slogan tetapi kepimpinan yang berwibawa dalam menjadikan Malaysia dipimpin oleh kepimpinan baru khususnya dalam menghadapi PRU-13 yang semakin dekat.


Semoga muktamar kali ini mampu menggarap daya tahan dan daya juang yang tinggi berasaskan kepimpinan ulama dengan memaksimakan gerak-kerja jihad dalam medan dakwah, tarbiyyah dan siasah. Ingatlah disebalik setiap perancangan manusia, pastinya ada Allah SWT yang menyediakan saff dan mereka-mereka yang mencintaiNya bagi diwariskan perjuangan anbiya’ dan kemenangan yang dijanjikanNya.


Gandingan antara orang muda dan veteran. Muslimat dan lelaki yang beriman. Pengikut yang setia dan kepimpinan yang bertaqwa. Perancangan dan strategi yang berkesan. Kerja amal yang berterusan nescaya pastinya akan menghasilkan buah kemenangan yang dijanjikan. Bukannya fatamorgana tetapi ianya sebagai kepastian. Kemanngan didunia dan akhirat yang kekal abadi. Amen.


SELAMAT BERMUKTAMAR

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...