Najib sendiri Perangkap Utusan?

| |
Berkokoklah Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang (Melayu ke?) bahawa Umno terjerat. Dah kena masuk perangkap. Siapa perangkap siapa? Atau memang KP Umno ni sendiri kaki belit. Dah lempar batu nak sembunyi tangan pulak? Adusss!!!


Siapa yang beliau tuduh? Pembangkang ke? Nampak sangatlah pimpinan Umno bodoh keranja sengaja atau tak sengaja menghulur tengkok untuk disembelih. Atau beliau hanya mencari publisiti murahan sedangkan beliau tak tau apa-apa.



'Kontroversi negara Kristian untuk perangkap Umno'


Ketua Pemuda Umno Pulau Pinang, Shaik Hussein Mydin berkata kontroversi terbaru ekoran laporan Utusan Malaysia - yang mendakwa DAP dan sekumpulan pastor merancang untuk menubuhkan negara Kristian - adalah untuk memerangkap partinya dan malangnya - keluh - partinya telah terjebak ke dalam perangkap tersebut. Perangkap tersebut, dakwanya lagi, dibuat oleh pihak tertentu yang akan mendapat manfaat daripada kontroversi tersebut, untuk mencemarkan imej partinya.


Beliau bagaimanapun tidak menyatakan sama ada percaya atau tidak laporan tersebut yang telah mencetuskan kontroversi, dengan pelbagai pertubuhan membuat laporan polis terhadap DAP, pastor dan akhbar berkenaan. Shaik Hussien berkata, laporan tersebut, yang berdasarkan kepada posting dalam dua blog pro-Umno, telah mengundang tuduhan bahawa Umno di belakangnya.


Siapa yang beliau tuduh. Tahukah beliau siapa yang merancang, menyusun idea dan menyelaras isu untuk siaran Utusan Melayu? Najib Tun Razak sendiri. Adakah maknanya Najib yang tipu utusan dan Najib sendiri yang tipu Umno? Ajaibkan!!!



KUALA LUMPUR, 11 Mei: Presiden Kesatuan Wartawan Kebangsaan (NUJ), Mohamad Hata Wahiri berkata, agenda mingguan akhbar Utusan Malaysia ditetapkan oleh Biro Politik Umno yang dipimpin oleh Presidennya, Datuk Seri Najib Razak.


Menurut Hatta, Ketua Pengarang Utusan yang ada sekarang akan menerima arahan dari mesyuarat Biro Politik Umno yang bersidang setiap hari Isnin malam. Yang hadir dalam mesyuarat itu adalah Najib, timbalannya, Tan Sri Muhyidin Yasin, naib presiden Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Seri Hishamudin Husein dan Datuk Seri Safie Apdal serta Setiausaha Agung, Datuk Tengku Adnan Mansor dan Ketua Penerangan, Datuk Ahmad Maslan. Agenda mingguan yang diputuskan dalam mesyuarat ini akan disampaikan kepada Ketua Pengarang Utusan melalui pejabat Perdana Menteri.


"Utusan akan melaksanakan isu yang diarahkan selama tiga hari sebelum menghentikan sepenuhnya kecuali menerima sokongan kuat dari pemimpin utama BN," laporan laman web itu. Utusan mendapat serangan dari pelbagai pihak sejak kebelakangan ini ekoran tindakannya mensensasikan pelbagai isu yang dianggap tidak wajar. Yang terbaru isu "Kristian menjadi agama rasmi" sehingga MCA, rakan kongsi Umno dalam Barisan Nasional (BN) juga tidak percaya lagi kepada akhbar itu.


Hata telah dipecat oleh Utusan 1 Mei lalu, dua hari sebelum Hari Kebebasan Akhbar sedunia yang disambut pada setiap 3 Mei. Alasan Utusan adalah kerana Hata memalukan Utusan dalam kenyataan-kenyataan medianya.



Siapa Hussain Mydin ini? Anak branak Pasaraya Mydin ke?. Adakah beliau nak mengatakan bahawa Najib bodoh kerana masuk perangkap. Jadi Najib memerangkap dirinya sendiri. Apapun selepas ini diharap Najib lantiklah beliau selaku penasihat Utusan Melayu yang sudah muak rakyat melihatnya itu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...