Manifesto SRIDI Terengganu Makin Berkembang

| |

Oleh: Pyang Mamat

KEMAMAN, 29 Disember - Kerajaan Terengganu sekali lagi menepati dan meneruskan janji manifestonya dengan menawarkan pengambilan pertama untuk pelajar tahun satu Sekolah Rendah Islam Darul Iman (SRIDI) di tiga lagi daerah menjelang tahun 2020 yang tinggal dua hari lagi.

Tiga buah lagi SRIDI yang akan dibuka Januari tahun hadapan, masing-masing sebuah di Permaisuri, Setiu, Kerteh 1, Dungun dan Kijal, Kemaman selepas langkah cemerlangnya menubuhkan SRIDI di enam lokasi iaitu di Bandar Al Muktafi Billah Shah (AMBS), Dungun, Ajil (Hulu Terengganu), Binjai Rendah (Marang), Manir (Kuala Nerus) serta Kampung Raja (Besut).

Sekolah Rendah Agama Yayasan Islam Terengganu (SRAYIT) yang terletak di Losong (Kuala Terengganu) juga digabung jalinkan menggunakan modul yang sama dengan SRIDI.

Terdahulu, Pengerusi Jawatankuasa Pelaksanaan Syariah, Pendidikan dan Pengajian Tinggi negeri Ustaz Satiful Bahri Mamat berkata, ini menjadikan sembilan buah SRIDI dibuka bagi menunaikan janji manifesto Pilihanraya Umum Ke-14 (PRU14) yang lalu.

Sementara itu, janji manifesto kerajaan negeri "Satu DUN (Dewan Undangan Negeri) Satu SRIDI" telah terlaksana di DUN Kijal dengan diadakan Majlis Perasmian SRIDI pagi semalam.

Majlis yang disempurnakan oleh Pegawai Penyelarasnya, Ustaz Hazri Jusoh di Kompleks Paya Lasir, Bandar Baru Kijal mencatatkan seramai 59 orang pelajar tahun pertama bagi sesi 2020.

Beliau mengucapkan jutaan terima kasih di atas kepercayaan yang diberi oleh Kerajaan Terengganu melalui Jabatan Hal Agama Islam Terengganu (JHEAT) kerana menjadikan DUN Kijal sebagai 'Pilot Project' SRIDI di Kemaman.


Dalam perkembangan sama, beliau bersyukur dengan kesedaran ibu bapa tentang betapa pentingnya pembelajaran agama untuk anak-anak mereka.

"Tahniah kepada ibu bapa sekarang kerana menyedari betapa pentingnya asas pendidikan agama, kefahaman tentang tauhid dan al-Quran bagi anak mereka," ucap beliau.


Katanya, Sekolah Menengah Islam Darul Iman (SMIDI) juga dalam perhatian kerajaan untuk dilaksanakan di negeri Terengganu.

"Insya-Allah untuk SMIDI pun kami di DUN Kijal sanggup untuk menyediakan tapak bagi melihat pembangunan pembelajaran agama ini, kecil tapak tangan nyiru kami tadahkan," ucap beliau lagi.

Sumber : https://www.teganukita.net/2019/12/manifesto-sridi-terengganu-makin.html?fbclid=IwAR1454R6Myj4YXVXpsRKvV4k_dF8BnWah7qdcAhYD2hfTHzCHtXbPKwqotQ

4 comments:

EVA FIORENTINA APRILA said...

Saya ibu EVA FIORENTINA APRILA  dari palembang mengucap syukur kepada allah,karna melalui bantuan dari aki abdul jamal yg sebesar 20m kini saya sudah bisa menjalankan usaha saya lagi.Puji syukur saya panjatkan kepada Allah yang telah mempertemukan saya dengan Aki Abdul Jamal dan melalui bantun pesugihan putih beliau yang sebar 5M inilah yang saya gunakan untuk membuka usaha selama ini,makanya saya sengaja memposting pesang sinkat ini biar semua orang tau kalau Aki Abdul Jamal bisa membantuh kita mengenai masalah ekonomi dengan bantuan pesugihan putihnya yang tampa tumbal karna saya juga tampa sengaja menemukan postingan orang diinternet jadi saya lansun menhubungi beliau dan dengan senang hati beliau mau membantuh saya,,jadi bagi teman teman yang mempunyai keluhan jangan anda ragu untuk menghubungi beliau di No Wa 085-254-384-488- rasa
senang ini tidak bisa diunkapkan dengan kata kata makanya saya suatu hari nanti saya akan berkunjun ke kediaman Aki untuk silaturahmi.Wassalam dari saya ibu EVA FIORENTINA APRILA dan untuk lebih lenkapnya silahkan buka blok Aki disini PESUGIHAN UANG GAIB TANPA TUMBAL

FAST LOAN OFFER whats-App +918929509036 said...

My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

Unknown said...

If you're trying hard to lose pounds then you need to start using this brand new tailor-made keto diet.

To produce this keto diet, certified nutritionists, fitness couches, and chefs have united to develop keto meal plans that are productive, painless, economically-efficient, and fun.

From their grand opening in early 2019, 100's of people have already transformed their body and health with the benefits a good keto diet can provide.

Speaking of benefits: in this link, you'll discover eight scientifically-certified ones given by the keto diet.

osman said...

Hello Everybody,
My name is Ahmad Asnul Brunei, I contacted Mr Osman Loan Firm for a business loan amount of $250,000, Then i was told about the step of approving my requested loan amount, after taking the risk again because i was so much desperate of setting up a business to my greatest surprise, the loan amount was credited to my bank account within 24 banking hours without any stress of getting my loan. I was surprise because i was first fall a victim of scam! If you are interested of securing any loan amount & you are located in any country, I'll advise you can contact Mr Osman Loan Firm via email osmanloanserves@gmail.com

LOAN APPLICATION INFORMATION FORM
First name......
Middle name.....
2) Gender:.........
3) Loan Amount Needed:.........
4) Loan Duration:.........
5) Country:.........
6) Home Address:.........
7) Mobile Number:.........
8) Email address..........
9) Monthly Income:.....................
10) Occupation:...........................
11)Which site did you here about us.....................
Thanks and Best Regards.
Derek Email osmanloanserves@gmail.com

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...