SMAASZA Juara Keseluruhan Kejohanan Sukan MASMAT 2019

| |

HULU TERENGGANU, 9 Mac - Sekolah Menengah Agama Atas Sultan Zainal Abidin (SMAASZA)  berjaya menggondol johan keseluruhan dan johan keseluruhan perempuan dalam Kejohanan Sukan Majlis Sukan Sekolah-sekolah Menengah Agama (MASMAT) pada kali ini.

Pengerusi Jawatankuasa Pelaksanaan Syariah, Pendidikan dan Pengajian Tinggi negeri, Ustaz Satiful Bahri Mamat berkata, generasi muda pada hari ini digesa bersaing secara sihat di semua peringkat termasuk antarabangsa bagi melahirkan anak-anak muda yang cemerlang dalam pelbagai bidang.

"Ruang dan peluang sentiasa terbuka luas kepada mereka yang mahu mencubanya.

"Dunia tanpa sempadan pada hari ini dan jika kita tidak meneroka dunia, maka orang lain akan terlebih dahulu meneroka dunia.

"Oleh itu, kita perlu meningkatkan jati diri dan kemampuan untuk jadi yang terbaik sekali gus membentuk bakal pemimpin akan datang," katanya.

Beliau berkata demikian pada Majlis Penutup MASMAT Kali Ke-49 di Dewan Tok Fakeh, Sekolah Menengah Agama Mahmudiah, Kuala Berang, di sini hari ini.

Turut hadir, Pesuruhjaya Hal Ehwal Agama Terengganu (JHEAT), Azmi Mat Arsyad dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Berang, Dr. Mamad Puteh.


Seramai 13 kontinjen terdiri daripada sekolah agama dan madrasah yang terdapat di Terengganu menyertai sukan yang berlangsung di SMA Mahmudiah.

Tambah Satiful lagi, kerajaan negeri sentiasa memberi ruang dan peluang kepada anak Terengganu bagi meraih kejayaan khususnya dalam bidang pendidikan.


Sementara itu, Azmi berkata, MASMAT adalah medan mencari peserta yang layak ke Kejohanan Sukan Sekolah-sekolah Agama Malaysia (KESUMA) pada 14 hingga 22 Julai ini di UITM Shah Alam, Selangor.

Beliau berharap, pasukan Terengganu dapat mengekalkan kejohanan dan membawa pulang piala apabila mengondol johan keseluruhan KESUMA pada tahun lepas.

Sumber : https://www.teganukita.net/2019/03/smaasza-gondol-juara-kesluruhan-masmat.html?fbclid=IwAR1c95N5WG99lNC3x4_0wCSz3HY4nx88pZ0R_3Oiv8y-z4E-5Ywshu2PEBU

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...