YAHUDI MUSUH UMAT ISLAM YANG TIDAK BOLEH DIPERCAYAI

| |


Oleh: Lukman / Asyraf / Adli Mohamad.

DUNGUN - Permusuhan Yahudi terhadap Islam sudah terkenal dan ada sejak dahulu kala  malah telah terakam didalam Al-Qur'an bahawa ahli kitab iaitu bangsa yahudi merupakan bangsa yang tidak boleh dipercayai

Ahli Parlimen Dungun, Wan Hassan Mohd Ramli berkata diantara yang membuktikan bangsa yahudi tidak boleh dipercayai disebut sendiri oleh Allah didalam Al-Qur'an yang membawa maksud.

"Betapa banyak meja perundingan (dibuat) dicabuli.

"Kerana mereka menanggap bangsa lain ( adalah) tidak menjadi kesalahan untuk mereka membuat apa sahaja tindakan," ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika berucap dalam Pidato Solidariti Ummah Palestin, di Masjid Sura lama pada Sabtu, 20 Oktober.

Menurutnya,oleh kerana bangsa Yahudi tidak mengenal bahasa kedamaian, maka lahirnya golongan intifada, yang terdiri dari anak muda Palestin dan apa yang berlaku di Palestin merupakan satu hakikat yang perlu difahami betapa perlunya umat Islam hari ini kembali kepada Al-Qur'an agar menjadi benteng pertahanan kepada agama Islam.

Wan Hassan turut mengharapkan agar orang ramai yang hadir pada malam itu memberi sumbangan untuk mempertahankan Palestin.

Tambahnya lagi, semoga kehadiran Imam Al-Aqsa yang baru dibebaskan dari penjara rejim zionis (yahudi) dan merupakan pemimpin tertinggi agama Islam di Palestin dapat memberi lebih penjelasan kepada hadirin yang hadir.

Rujukan: https://www.teganukita.net/2018/10/yahudi-musuh-ummat-islam-yang-tidak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...