Harga Dara: Antara Rm13j dan Sekeping prepaid

| |
Di BUDAPEST, Hungary - Seorang gadis berusia 17 tahun dikenali sebagai Miss Spring melelong daranya menerusi sebuah stesen televisyen secara langsung, dia akan menyerahkan daranya kepada lelaki yang membayar harga tertinggi itu sebaik sahaja usianya mencecah 18 tahun.
Dia berbuat demikian bagi mengumpul wang untuk menyelamatkan rumah milik keluarganya daripada dilelong akibat hutang tertunggak. Remaja berambut perang yang bercita-cita menjadi doktor dan sudah mendapat tempat untuk melanjutkan pengajian ke universiti itu terpaksa menundakan hasratnya kerana perlu membantu keluarga.
Seorang lelaki Britain berjaya membida dara miss spring warga Hungary itu dengan harga £200,000 (RM1 juta). Seorang lagi pembida di Ireland juga cuba bersaing untuk mendapatkan dara remaja Hungary itu..
Sebelum itu Alina Persea 18 tahu pernah meleongkan daranya di internet dan berjaya dibida sebanyak 10k euro (47,463) untuk membuat perbelanjaan beliau ke universiti. Beliau yg berhijrah dari Romania dan kini berada di Manheim, Jerman. Tindakan ini hasil ilham daripada Natalie Dylan 22, dari San Diego USA yang berjaya melelong daranya di internet sebanyak 2.5J pound (RM13j).

Di Malaysia seks bebas mula menular. Kajian menunjukkan remaja seawall umur belasan tahun bahkan ada yang mencecah 10 tahun sudah hilang perawannya bahkan tiada harga dan nilai dari pertukaran nilai keperawanan mereka. Hanya kerana desakan teman lelaki mereka di peringkat umur persekolahan mereka terlibat dengan maksiat dan zina. Hanya kerana trend dan budaya semasa bahawa setiap orang ada pasangan lalu remaja ini tidak mahu ketinggalan. Bagi sesetengah mereka memiliki perawan atau dara adalah kuno dan sentiasa disindir dan dihina dikalangan rakan dan teman-teman mereka. Akhirnya tergadai maruah kewanitaan hanya sekadar untuk menunjuk-nunjuk dan ada yang sekadar semurah sekeping prepaid sahaja.
Inilah bahana dan bala yang menimpa dikalangan umat dan Negara Islam akibat daripada proses westernisasi dan agenda sekularisme yang tiada batas sempadan. Kamal Attarturk berkata: Untuk menjadikan Negara maju hendaklah ditelah semua ubat dari barat samada baik atau buruk. Jadi segala kecacatan yang dihitung di barat akibat daripada dasar mereka pastinya akan menimpa sama masyarakat kita. Itulah sebuah harga kepada kemajuan dan kemodenan tanpa nilai-nilai kemanusiaan dan tauhid ketuhanan.

Sedangkan dalam Islam ini merupakan nilai bagi maruah kewanitaan dan muslimah. Maruah keluarga dan masyarakat dan maruah kepada agama itu sendiri. Keperawanan adalah yang prinsip. Kalau mau menikah ia harus bisa mendapatkan seorang perempuan yang perawan. Masyarakat timur masih tinggi menjunjung nilai ini. Seorang pengantin tidak perawan bagi mereka adalah aib besar keluarga. DiTimur Tengah masih ada sebuah tradisi unik, saat pengantin membawa pasangannya ke bilik pengantin, mereka menunggu sambil minum-minum. Dan seketika pengantin keluar dengan menunjukkan sehelai kain yang ada kesan darahnya lalu keluarga di kedua belah pihak pun merasa puas dan bergembira. Merayakannya dengan pesta ‘keperawanan’.
Di Afrika masih lagi terdapat pengesahan dara yang dilakukan oleh sekumpulan ketua masyarakat bagi memastikan sijil kelayakan dikeluarkan kepada wanita agar melayakkan mereka bertaraf suci dan berkahwin.
Sebagai laki-laki ada mempunyai naluri yang tinggi ketika menerima kenyataan istrinya pernah berbuat keji dengan laki-laki lain. Jangankan kehilangan keperawanan dan dara, sebagian laki-laki ada yang tidak mau menerima istri yang pernah mencintai orang lain. Salah satu contoh laki-laki tersebut adalah As-Syahid Sayyid Quthb. Beliau menolak menikahi seorang wanita yang lama dicintainya secara tulus, hanya karena wanita tersebut pernah berkenalan dan dipinang oleh laki-laki lain. Keperawanan hati, demikian beliau mengistilahkannya dalam karya sastra romantis yang bertutur tentang kisah nyata cinta sejatinya, jauh sebelum beliau mengenal dunia dakwah dan pergerakan Islam.

Tetapi hari ini setengahnya tidak kisah.atau mungkin kerana latarbelakang lelaki itu sendiri hidup dalam dunia keji. Benarlah apa yang difirmankan Allah:
الزَّانِي لَا يَنْكِحُ إِلَّا زَانِيَةً أَوْ مُشْرِكَةً وَالزَّانِيَةُ لَا يَنْكِحُهَا إِلَّا زَانٍ أَوْ مُشْرِكٌ وَحُرِّمَ ذَلِكَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ
Penzina lelaki tidak akan berkahwin melainkan penzina wanita atau perempuan musrik dan perempuan berzina tidak akan berkahwin melainkan dengan penzina lelaki dan lelaki musrik dan diharamkan sedemikian atas mereka yang mukmin. Surah an-Nur:3

Adapun masyarakat barat, sebagian besar tak lagi menjadi hal tentang keperawanan saat berkahwin. Para orang tua tidak lagi berpesan pada anak gadisnya saat keluar rumah untuk hati-hati dalam bergaul. Bahkan mereka member bekal dengan sejumlah kondom sebagai bekalnya diluar rumah. Asalkan tidak hamil, asalkan suka sama suka maka lelaki manapun sah-sah saja menikmati tubuh anak gadisnya. Naudzubillahi min dzalik.

Hari ini dikilangkan pula dara-dara tiruan bagi memenuhi keperluan bagi mereka yang dianggap pemikiran yang konservatif, Adanya keperawanan yang boleh dibeli, kini vaginoplasti (menjahit kembali selaput dara yang telah robek) bukan hal baru di dunia kedokteran.
Sebuah kilang di China, Gigimo, telah mempromosikan alat bernama Artificial Virginity Hymen (AVH) dengan harga semurah RM120. Selaput dara buatan " Cherry Red " ini pertama kali didemonstrasikan oleh Hisaki Seishiro dari Department of Human Movement Science Institute di Kyoto, Jepun, pada tahun 1993, dan langsung populer di kalangan wanita kelas menengah seluruh Jepun. Lalu benda ini banyak dipakai sebagai bagian dari " Sex Entertainment " di daerah Thai Siam Luowan (Thailand) . Dan dari sanalah, kemudian tersebar ke seluruh dunia.

Hah! Apa pendapat anda?

1 comment:

SpiritualTraveller said...

Hebat artikel2 dalam blog saudara.. Moga Allah mudahkan kita dalam urusan berdakwah.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...