Siapa bakal di sembelih selepas raya korban nanti di Terengganu?

| |

Soksek-soksek dan sms dah bertebaran. Najib akan membuat perubahan keatas kepimpinan UMNO dibeberapa negeri yang dipegang oleh pimpinan luar sebagai Pengerusi Perhubungan negeri seperti Selangor, Kedah termasuklah Terengganu yang dipimpin oleh Datuk Hisyamuddin.

Mungkin Hisyamuddin dah tak larat mengemudi UMNO Terengganu yang sentiasa bergolak tak habis-habis. Masing-masing dok berperang sesama sendiri. Berpolitik takir menakir anta team Deris dan MB sekarang iaitu Mat said.

Ketika konvensyen UMNO di Terengganu baru-baru ini, bukan main lagi pimpinan UMNO Terengganu dihentam dari kalangan ahlinya sendiri termasuk exco mereka sendiri. Tetapi biasalah pimpinan UMNO masih lagi mampu buat muka sardin. Kerana itulah dalam waktu yang terdekat ini menurut maklumat yang tersebar, pengerusi perhubungan UMNO di Terengganu akan diserahkan kepada Mat Said dan teamnya. Apa nak jadi ke jadilah. Idris jusoh akan dibawa untuk bertanding di Parlimen Besut. Untuk masuk ke Dewan Undangan Negeri Terengganu… Maaf! Sudah tiada tempat buatmu. Deris akan menggalas kain pergi ke Kuala Lumpur. Sebagai Pengarah Pilihanraya UMNO pusat, sudah tentu ada tempat buatnya. Paling tidak pun menjadi Menteri menggantikan AP Besut yang ada sekarang sebagai menteri pacak yang terbuang setelah kejatuhan Pak Lah Badawi sebagai PM. Itupun kalau UMNO-BN masih lagi berkuasa. Kalau kapal sudah pecah dan karam di Putrajaya. Nasib ko le Labuuu…

Merujuk kepada ucapan Najib semasa persidangan baru-baru ini yang menyebut untuk membuat perubahan dan rombakan kepimpinan bagi menghadapi Pru ke 13. "Dalam masa terdekat ini saya nak buat perubahan pada kepimpinan Umno di peringkat tertentu. Moga akan lengkaplah (barisan kita)," katanya yang juga perdana menteri. Dalam ucapan penggulungan dalam mesuarat agung Umno 2010 di Pusat Dagangan Dunia Putera (PWTC) di Kuala Lumpur hari ini, Najib bagaimanapun berkata akan merundingkannya terlebih dahulu dengan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin dan naib presiden parti itu. "Bincang dengan Jawa, Turki dan lanun semua apa formula terbaik," katanya berseloroh, merujuk kepada tiga naib presiden - Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, Datuk Seri Hishammuddin Hussein dan Datuk Shafie Apdal - yang masing-masing mempunyai darah bangsa dan kaum yang disebutkan itu.

(Ish!!! Habis siapa yang melayu dalam UMNO ni??? Kuat sangat berjuang untuk melayu tetapi sebenarnya untuk siapa?? Jawa, Turki & Lanun??? )


Kalau benar sebagaimana rumours bahawa Mat Said akan menjadi Pengerusi Perhubungan dan Tengku Putera akan menjadi Timbalannya. Sudah tentu Pok Rosli akan senyum sampai ke telinga. Takkan tak lantik beliau kembali ke kerusi Setiausaha Perhubungan? Kalau ini terjadi. Mintak maaf le team Derih Jusoh. Sayonara & selamat Jalan. Good bye le dari politik Terengganu. Kalau ada peranan pun dalam kelab veteran UMNO atau MUBARAK iaitu kelab bekas-bekas wakrat UMNO. Deris sorang boleh le bergantung dibawah ketiak Najib? Bagaimana yang lain? Kalau 3 orang ini sebagai pencatur politik UMNO Terengganu… tiada le tempat bagi Adun budak hitam akan namanya untuk disenarai dalam Pru ke 13. Boleh le intai-intai projek. Berjinak-jinak menjadi usahawan. Tinggallah kerja ahli politik. Kecuali menebalkan muka untuk berbaik-baik dengan Mat Said dan Pok Rosli. Boleh ke????

Nampaknya UMNO Terengganu menanti belah selepas retak dah seribu. Memang tiada ubat yang paling mujarab untuk selesaikan masalah dalaman ini kecuali kekalahan UMNO dalam Pilihanraya ke 13. Apabila UMNO tersungkur barulah dibuat pemulihan semula untuk UMNO. Yelah!! Takkan Team Deris nak bairkan begitu sahaja mat Said bermaharajalela. Alang-alang celup pekasam biar sampai pangkal lengan. Alang-alang mandi biar le basah. Biar putih tulang jangan putih mata. Pada kalah sorang baik kalah berlaka.

Berilah kepada Pas untuk memerintah sementara UMNO berehat untuk berubat. Mencuci luka, berurut segala yang tergeliat dan membaik-pulih segala yang patah. Apatah wajah UMNO Terengganu amat tercalar, terpalit arang angkara Derih Jusoh menentang Sultan di Terengganu. UMNO Terengganu perlukan korban. Samalah seperti penyembelihan Pak Lah dari jawatannya. Perlu ada untuk dikambing-hitamkan. Dan semua disekeliling kambing hitam itu pun turut perlu disembelihkan. Begitulah budaya politik UMNO. Tapi nampaknya kambing putih dan isterinya yang menggantikan Pak Lah pun semakin kuat hancing kencingnya dan semakin kuat hapak tahiknya. Apakah nyawa politiknya masih bertahan selepas Pru nanti??

Siapakah bakal disembelih dalam masa terdekat ini???? Sesuai dah dengan hari raya korban dah dekat ini. Asah2 le pisau tu Mat Said!! Tetapi UMNO korban pakai keris? Perasaplah keris berlekok tu… Mat Said? Siapa bakal ditikam selepas aidiladha nanti? Tungguuuuu….

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...