Mohammad merampas takhta Jack & Harry di Britain

| |

2020 bakal menyaksikan Malaysia menjadi Negara maju atau bakal diistiharkan bangkrap. Apa akan jadi di Britain ketika itu. Dalam suasana dan perkembangan Islam yang makin tersebar luas tak tertahan lagi. Meskipun mengusarkan Vatican sendiri tetaapi itulah hakikat yang terpaksa diterima.

Walaupun pelbagai isu untuk memprovokosi Islam dan umatnya tetapi graf masyarakat Britain maupun Eropah kembali kepada agama fitrah iaitu Islam semakin meningkat. Dalam suasana Islamphobia dirancang sekian rupa tetapi kuasa Allah swt mengatasi segala-galanya.
Adakah mungkin bangsa Eropah pula akan menjadi paksi umat islam suatu hari nanti? Adakah janji Rasulullah Saw bahawa takkan berlaku kiamat sehinggalah Rome akan jatuh ketangan umat Islam. Mungkin tidak melalui peperangan tetapi dengan kehebatan Islam dan dakwahnya.

Berita baik kita terima bahawa kini nama Mohamed kini pilihan pertama rakyat Britain kini.


LONDON: Nama Mohammad kini menjadi nama pilihan paling popular bagi bayi lelaki yang baru dilahirkan di Britain. Ia melonjak dari kedudukan ketiga sebelum ini dan mengambil alih nama Jack dan Harry yang menduduki tempat teratas sejak 14 tahun lalu tetapi kini berada di tempat ketiga.
Tinjauan mendapati nama Olivia pula menduduki senarai teratas nama pilihan bayi perempuan, mendahului Ruby dan Chloe. Seramai 7,549 bayi baru dilahirkan diberi 12 variasi nama Nabi Muhammad tahun lalu, antaranya termasuk Muhammad dan Mohammad.

Nama kedua paling popular ialah Oliver yang diberikan kepada 7,364 bayi, manakala nama Harry dan Alfie menduduki tempat keempat dan kelima.


Dalam suasana orang Arab sendiri tidak bersatu dan meminggirkan Islam dari pemerintahan. Dalam keadaan Negara umat Islam sendiri tidak yakin kepada sistem Islam peninggalan Rasulullah Saw dan mereka memilih untuk sekular , mungkinkah bangsa Eropah atau Asia Tengah baka mat salleh ini akan mengetuai umat Islam? Tidak mustahil! Firman Allah Swt dalam 4 tempat tentang penggantian umat aapabila mereka meninggalkan Islam.

وَإِنْ تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُمْ
Dan jika kamu berpaling nescaya digantikkan kamu dengan kaum lain nescaya mereka tidak seperti kamu… Surah Muhammad: 38

Meskipun mengambil masa tetapi jika hari ini generasi baru kini sudah mula mengenali Islam, tidak mustahil masyarakat yang dikenali sebagai maju, berdaya saing dan terkehadapan dalam dunia ini dibanyak bidang, apabila menerima Islam nescaya mereka menjadi yang terbaik. Sebab dengan Islam mereka akan memiliki kemuliaan. Tanpa Islam hanyalah kehinaan semata samada di dunia maupun di akhirat.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...