"BISA" ANAK BERANAK BANTU TEBING TEMBAH FC MUNCUL JUARA

| |

Oleh: Muhd Lukman Abdul Rahman

DUNGUN, 23 November - Aksi anak - beranak yang juga merupakan pemain Tebing Tembah FC pada perlawanan akhir Kejohanan Bola Sepak Piala YB Ustaz Saiful Bahri Mamat berjaya menobatkan pasukannya,  muncul juara.

Mohd Zawawi Sidek, 48 (bapa) dan dua anak beliau, Mohd Shuib Mohd Zawawi, 22 dan Mohd Qhaidir, 20, mencuri perhatian peminat bola sepak setempat apabila mempamerkan aksi memukau pada perlawanan akhir..


Kemenangan 2 - 1 hasil jaringan sepakan percuma cantik daripada Mohd Shuib sekaligus meranapkan impian Tibang FC untk merangkul gelaran juara kejohanan anjuran DACS Paka di Padang Kampung Nyior, di sini.

Selaku juara, Tebing Tembah FC membawa pulang Piala Pusingan, pingat dan wang tunai bernilai RM 2,000 manakala naib juara, Tibang FC membawa pulang pingat dan RM 1,000.

Lebih manis lagi Mohd Shuib turut memenangi Anugerah Pemain Terbaik Perlawanan dan bapanya, Mohd Zawawi dinobatkan sebagai Pemain Veteran Terbaik.

Gelaran penjaring gol terbanyak kejohanan pula menjadi milik penyerang Tibang FC , Azizzudin Ismail yang juga merupakan kapten pasukan tersebut.

Pengerusi Jawatankuasa Pelaksanaan Syariah, Pengajian dan Pendidikan Tinggi, Ustaz Satiful Bahri Mamat berkata aktiviti sebegini berjaya mengeratkan hubungan anak muda dan veteran.

"Kalau kita tengok, setiap pasukan dibarisi oleh pemain muda dan veteran, namun mereka boleh bermain dalam satu pasukan dengan begitu baik.


"Kalah atau menang bukanlah agenda utama tetapi yang lebih penting ialah matlamat program ini untuk mengeratkan silaturahim dalam kalangan para pemain serta penduduk setempat,"katanya.

Ustaz Satiful Bahri Mamat yang juga merupakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Paka turut mengucapkan tahniah kepada pasukan Tebing Tembah dan Tibang FC yang berjaya mara ke perlawanan akhir.

Mengulas mengenai perlawanan akhir tersebut, Pengerusi penganjur kejohanan, Encik Bari' Asyraf Mohd Safian berkata, kedua - dua pasukan berbalas serangan dan menunjukkan semangat berpasukan yang tinggi.
"Perlawanan ini berlangsung sengit walaupun Tebing Tembah FC ketinggalan satu jaringan, namun kembali bangkit untuk menjaringkan dua gol di hadapan ratusan peminat bola sepak setempat.

"Pasukan Tibang FC turut memberikan tentangan hebat, bagaimanapun rezeki bergelar juara dalam kejohanan ini memihak kepada Pasukan Tebing Tembah FC, " ujarnya.

Rujukan: https://www.teganukita.net/2018/11/bisa-anak-beranak-bantu-tebing-tembah.html?m=1&fbclid=IwAR0v3EEAJHQTbsVFkgSw1KkLWq0vQQgXHMPZuMjyGtQQEo7BdLzI4zOGt4A

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...