Macam budak-budak Pondan Umno ni…

| |
Nampaknya macam budak-budak bodoh, tingkah-laku pimpinan Umno ni. Berlawanlah secara gentlemen sebagai anak jantan. Sudahlah mereka menggunakan cara politik kotot untuk memenangi pilihanraya dan enggan hingga kini menunaikan tuntutan rakyat untuk menjadikan Badan SPR yang telus dan diyakini semua. Masa yang diberi cukup lama untuk membuat perubahan. Sejak Bersih 1.0 dulu iaitu tahun 2008 dan kini dengan Bersih 2.0. Apa pemimpin Umno-BN buat. Pekak-Badak. Mereka bukannya nak dengar suara rakyat. Bahkan mereka bukan hanya memperalatkan undi pos tetapi menambahkan senarai undi pos dengan mewajibkan isteri dan keluarga mereka pula sebagai para pengundi pos. semua orang tahu bagaimana Umno-BN menggunakan undi pos sebagai penyelamat termasuklah di Parlimen PM sendiri iaitu Pekan.

Kini mereka sekali lagi Nampak terdesak. Nampaknya terompah-terompah mereka tidak boleh diharap untuk menghalang perhimpunan Bersih 2.0. PERKASA dengan brahim alinya, Ketua Pemuda Umno, PEKIDA dan kini dengan pertubuhan silat pulak. Lebih 2 ribu lapuran polis dibuat. Mungkin Umno merasakan ianya tidak berkesan lalu dilemparkan dengan tuduhan pula. Bersih 2.0 sebagai pertubuhan haram, baju kuning haram, perhimpunan haram, logo haram. Dah habis fatwa dah keluar dengan ulama Umno turut berfatwa bahawa perhimpunan itu sebagai agenda khawarij. Unsur Yahudi dan agenda sekular. Tak cukup dengan itu Menuduh himpunan itu terpengaruh dengan agenda komunis. Entah apa-apalah Umno-BN ni…

Nampaknya kini, mereka terpaksa berlindung dibelakang raja pula. Meskipun selama ini merekalah yang mengikis kedudukan raja-raja melayu dan kini mereka terpaksa bersembunyi disebalik warna kuning juga. Ish.. belum ni kata warna kuning haram!!!

Umno semakin kotor. Sudah hilang maruah. Diharapkan rakyat terus membuang pengotor ini pada Pru-13 nanti. Dah berbalah, asyik nak mengadu kepada bapak…. Sampai bila Umno nak menyorok dibalik istana ni??? Ish Umno ni sepsis jantan ke betina??? Harap Hisyamudiin tunjukkan kejantanan beliau sebagai Menteri dalam Negeri. Jangan dok berselindung disebalik polis dan FRU. Zahirkan Umno mu sebagai Naib Presiden Umno tu.. Auww!!!

1 comment:

padi said...

cesss. sultan jahanam ni dok berlagak apa.. sultan pahang ni lebih dari umno lagi.. kaut harta rakyat tak ingat nak mati kot.. ingat la sultan lanun oii.. kat dunia ja hang nampak macam hebat.. kat akhirat nanti???

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...