Orang Yahudi Sekarang Baik! - Mahathir

| |
Walaupun Malaysia tiada hubungan diplomatik dengan Israel dan Jabatan Imigresen Malaysia menetapkan negara Israel haram dilawati oleh rakyat Malaysia tetapi pada 6 Julai 1994, Pengerusi Kumpulan Melewar Corporation Bhd. dan MBf, Tunku Abdullah Tuanku Abdul Rahman iaitu adik Yang Dipertuan Agong ketika itu telah membuat pengakuan bahawa beliau telah berkunjung ke Israel pada bulan Jun 1994. Pada 17 Julai 1994, Berita Harian melaporkan Tunku Abdullah dijemput menemui Yizhak Rabin dan Shimon Peres. Apakah tindakan yang diambil?

Pada Mei 1994 , Parlimen Malaysia telah meluluskan Akta Larangan Import (pindaan bil.7) yang menarik balik sekatan import terhadap barangan Israel dan Afrika Selatan. Sedangkan semenjak tahun 1967, import Israel dari Malaysia meningkat lebih sekali ganda dari 272,000 dolar US dalam tahun 1966 kepada 565,000 dolar US tahun 1967. Dalam waktu yang sama eksport Israel ke Malaysia bertambah dari 1.1 juta dolar US kepada 1.7 juta dolar US. Bagaimana pula selepas ditarik sekatan import. Berapa nilai urus-niaga dengan Israel?

Freemason adalah kelab elit rahsia di banyak negara bagi menentukan kelangsungan dan kewujudan negara Israel. Ahli Freemason dikatakan menjadi pekerja sukarela pilihan raya UMNO sejak 1974 lagi. Freemason didaftarkan di Malaysia di bawah Akta Pertubuhan 1966. Tahun 1977 Freemason mempunyai 55 lodges ( komuniti) dan 2984 ahli. Pada 25 Oktober 1978 di Dewan Rakyat, Perdana Menteri Malaysia, Hussein Onn menjelaskan bahawa kerajaan Malaysia tidak berhasrat mengharamkan pertubuhan Freemason. Walaupun mengakui Freemason bercanggah dengan aqidah Islam dan ramai golongan elit berpengaruh menyertainya. Jawapan ini diberikan berikutan soalan daripada Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat, wakil PAS dari Pengkalan Chepa, Kelantan. Dr Mahadthir pernah menafikan dia sebagai ahli Freemason. Betul ke? Bagaimana pimpinan lain?

Pada 6-9 Julai 1994 Dr Mahathir pula mengadakan pertemuan sulit dengan Perdana Menteri Israel, Yithzak Rabin dan Menteri Luarnya, Shimon Peres yang sama-sama menginap di Hotel De Crillion, Perancis. Laporan berita oleh TV Israel dan AFP mengesahkan meskipun dinafikan oleh Dr Mahathir. Apa resolusinya?

Pada 21 Mac 1997 pasukan kriket Israel dibenarkan menyertai pertandingan bertaraf antarabangsa itu di Kuala Lumpur. Kebenaran itu diberikan oleh Perdana Menteri Malaysia , Dr Mahathir Mohamad atas semangat kesukanan dan membuat kenyataan bahawa Yahudi sekarang sudah baik dan bukan Yahudi dahulu. Tergiang-giang ditelinga penulis ucapan beliau itu. Beliau juga ingin mengajar kepada Yahudi itu cara orang Malaysia duduk rukun damai dalam sebuah negara sebagai masyarakat majmuk. Mereka hadir dalam Kejohanan kriket Trofi Majlis Kriket Antarabangsa (ICC). Kehadiran mereka mengundang demontrasi oleh mahasiswa di perkarangan Universiti Malaya. Ada pimpinan Pas sendiri ditangkap. Macamana hasil tarbiyyah Mahadhir kini? Takkan tak berjaya. Nampak semakin mengganas. Adakah telahan Mahathir salah? Sedangkan Allah sendiri menyebut :-
وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ
Dan tidak akan (selama-lama) redha terhadapmu orang Yahudi dan Nasara sehingga kamu mengikut jejak agama mereka. Surah al-baqara :122


Ketika Krisis Kewangan Asia 1998, Dr Mahathir menyalahkan konspirasi Yahudi Amerika bernama George Soros. Tetapi pada 2006, Dr Mahathir telah bertemu dengan George Soros di Kuala Lumpur. Selepas itu beliau membisu seribu bahasa. Mahathir juga mengambil Solomon, Smith and Barnes menguruskan pemulihan ekonomi Negara dengan secara tidak langsung membocorkan rahsia negara kepada Solomon and Co. yang merupakan Yahudi Amerika. Beliau menyalahkan Yahudi tetapi mengambil Yahudi pula sebagai penasihat. Macam tikus membaiki labu saje.
Sedangkan Allah Ta’ala melarang khusus mengambil Yahudi sebagai penasihat
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا الْيَهُودَ وَالنَّصَارَى أَوْلِيَاءَ بَعْضُهُمْ أَوْلِيَاءُ بَعْضٍ وَمَنْ يَتَوَلَّهُمْ مِنْكُمْ فَإِنَّهُ مِنْهُمْ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِينَ
Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani menjadi pemimpin-pemimpin(mu); sebahagian mereka adalah pemimpin bagi sebahagian yang lain. barangsiapa diantara kamu mengambil mereka menjadi pemimpin, Maka Sesungguhnya orang itu termasuk golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang zalim. Surah al-Maidah : 51


Pada 21 Februari 2006, The Los Angeles Times melaporkan pada pelobi Yahudi, Jack Abramoff telah menerima $1.2j Usd (4j RM) dari kerajaan Malaysia kerana mengatur pertemuan antara Dr Mahathir dengan George W.Bush pada Mei 2002 di pejabat Oval

Pada 26 September , Menteri Luar Malaysia , Syed Hamid Albar berbincang dengan rakan sejawatan dari Israel , Devid Levy di New York. David Levy baru dilantik oleh Perdana Menteri Israel , Ehud Barak. Apa hasilnya bersalam dengan penumpah darah Palestine. Pada 16 Jun 2009, Menteri Pertahanan sekarang, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi sekali lagi bertemu dengan Menteri Pertahanan Israel Ehud Barak pada satu majlis koktail semasa Pameran Ruang Angkasa dan Penerbangan Antarabangsa ke-48 di Paris, Perancis. Bukankah Ehud barak itu yang terlibat menyerang bumi Palestine.

Di zaman Datuk Seri Najib Tun Razak pula melantik firma konsultan komunikasi APCO Worldwide untuk mempromosikan nama dan jenama Malaysia dengan membayar 77juta setahun.

Asiasoft (M) Sdn. Bhd. berpangkalan di Singapura yang mendapat tender RM42 juta untuk membina sistem komunikasi PDRM yang boleh menjejaskan maklumat keselamatan, pertahanan negara kerana melibatkan 2 orang programer Yahudi Israel. Izhak David Naskar dan Ido Sccheschter yang masih lagi berkhidmat sebagai seorang tentera Israel.
Dengan suasana serangan & pembunuhan Yahudi terhadap konvoi penyelamat kemanusiaan dunia ke Gaza serta kutukan seluruh dunia terhadap Israel. Apa tindakan kerajaan UMNO-BN? Sayang lagikah Najib dengan APCO? Apabila dicadangkan memboikot barangan israel Najib sendiri menolaknya. Kekadang apabila ada desakan untuk mengutuk Yahudi, setengahnya sanggup mengutuk tetapi sikap talam dua mukanya masih lagi mengadakan hubungan dengan Yahudi.
Ingatlah kejahatan Yahudi ini tiada penamatnya. Allah Swt menyatakan
لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الْيَهُودَ
Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi. Surah al-Maidah : 82


Apatah lagi mereka mengaku sebagai manusia terpilih dan selain bangsa mereka adalah lembu (Goyim) sahaja yang boleh diperlakukan apa sahaja.Semua pihak sepatutnya mengembelingkan sokongan bagi memboikot Israel.
Inilah masanya pemimpin UMNO-BN yang mendakwa sebagai pendokong Islam yang majoriti melayu-Islam sepatutnya berada di saff hadapan bersama para mufti. Amat malang jika orang cina dan India mengutuk serangan Israel itu tetapi UMNO-COCO, melayu tulen masih menunggu lampu hijau dari Obama, Ehud Olmert & Benjamin Netanyahu.

2 comments:

Rohaifi Azri said...

Menarik untuk ulang baca... 👍

FAST LOAN OFFER whats-App +918929509036 said...

My name is Mrs.Aisha Mohamed, am a Citizen Of Qatar.Have you been looking for a loan?Do you need an urgent personal loan or business loan?contact Dr James Eric Finance Home he help me with a loan of $42,000 some days ago after been scammed of $2,800 from a woman claiming to been a loan lender but i thank God today that i got my loan worth $42,000.Feel free to contact the company for a genuine financial service. Email:(financialserviceoffer876@gmail.com) call/whats-App Contact Number +918929509036

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...