Selain UMNO adalah Paria?

| |


Munasabahlah Allah SWT memerintahkan kita mengulang-ulang 17 kali sehari semalam membaca surah al-fatihah dalam solat kita. Supaya ketika tidak terjebak dengan perangai dan tingkah-laku Yahudi dan Nasara. Agar tidak terjebak kedalam lubang biawak mereka.

Orang Yahudi menganggap bangsa mereka adalah bangsa terpilih. Mereka merupakan anak dan keturuanan terpilih. Mereka adalah kekasih-kekasih Allah. Selain mereka adalah Goyem (lembu) semata. Kejahatan dan kezaliman adalah haram jika dilakukan terhadap sesame mereka tetapi halal jika dilakukan selain mereka. Lihatlah umat Islam Palestine, mereka boleh melakukan apa sahaja kerana bagi mereka ianya bukan dosa. Ianya dosa atau jenayah jika orang lain melakukan keatas mereka.

Amalan inilah kini dipraktikkan oleh UMNO-BN. Ianya adalah amanah jika segala peruntukan, projek, subsidi dibahagikan dikalangan mereka dan kroni mereka. Apabila mereka adalah pembangkang, mereka dinafikan hak ketika pengagihan. Itu tidak zalim. Tiada istilah diskriminasi buat mereka. Tetapi ketika mengutip cukai semua orang dikenakan tanpa pengecualian. Itu adalah keadilan.

Begitu jugalah tentang rasuah. Jika sekiranya sipelaku itu UMNO, apatah lagi pemimpin maka itu bukanlah dosa. Ia hanyalah politik wang meskipun ia melibatkan berjuta-juta. SPR membisu seribu bahasa. Selain UMNO-BN nescaya ia adalah rasuah meskipun hanya beratus ringgit. Berlari-lari anak-ayam SPR menghambat dan membuka fail siasatan. Kalau orang lain dinakan tindakan Sex harassment tetapi kerana ia bernama UMNO ia dilantik menjadi Duta. Lim Guan Eng pernah dipenjara kerana membela anak gadis melayu yang diperkosa tetapi sipelaku dibebaskan sahaja. Tidak lain kerana beliau adalah UMNO. Kalau perbuatan dikatakan menghina Sultan, jika selain UMNO-BN nescaya mereka akan dibicarakan, disaman, dipenjara, diISA bahkan dipenjara serta dibunuh dengan alasan dibawah akta menentang Yang Dipertuan Agong tetapi jika ia seorang UMNO-BN nescaya dibebaskan tanpa bicara maupun diambil tindakan meskipun Yang Dipetuan Agong dicaci, dimaki dengan mengelarnya ‘menatang’ sekalipun.

Undang-undang pun hanya terpakai kepada rakyat marhaen. Bagi ahli UMNO dan pimpinan mereka, mereka mengatasi undang-undang. Ia sama seperti undang-undang sarang labah-labah. Ia hanya berkesan terhadap nyamuk dan binatang kecil tetapi jika burung dan kelalawar yang merempuh, habis carik sarangnya dan labah-labah entah lari kemana. “Correct.. correct… Correct.. correct”. UMNO kini menjadi parti berkasta Barhmin. Selain mereka bab umpama paria sahaja. Dr Mahathir sendiri pernah mengalaminya. Ketika dia UMNO dan menjadi pemimpin teratas, semua kata dan arahannya adalah emas. Ia dipuja dan tangannya dicium. Apabila ia keluar dari UMNO ia di cerca dan dihina. Mungkin tidak tahan menjadi kasta bawahan, Mahadhir terpakas kembali ke kasta Brahmin semula.

Dosa Zaid hanya kerana ia sudah keluar dari UMNO dan menjadi Pakatan Rakyat, maka semua itu adalah noda dan dosa. Menjadi haprak dan paria. Jika sekiranya ia masih lagi seorang UMNO-BN nescaya ia masih lagi seorang mulia, sebagai anak melayu contoh.

Kalau beginilah senario yang berlaku, nescaya apa bezanya dengan sikap yang ditunjukkkan oleh orang Yahudi terhadap Abdullah bin Salam yang memeluk agama Islam. Terus bertukar sikap dan pandangan mereka yang selama ini dipuji-puji tetapi bertukar serta-merta menjadi celaan dan makian.

Hadis Bukhari itu menyebut tentang satu hadis yang diriwayatkan daripada Anas r.a bahawa beliau berkata: adaalah Abdullah bin Salam telah menemui Rasulullah Saw dan bertanyakan beberapa soalan. Apabila Baginda menjawab, Abdullah mengakui kebenaran dan memeluk agama Islam sebagaimana Hadis:-


قَالَ أَشْهَدُ أَنَّكَ رَسُولُ اللَّهِ ثُمَّ قَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّ الْيَهُودَ قَوْمٌ بُهُتٌ إِنْ عَلِمُوا بِإِسْلَامِي قَبْلَ أَنْ تَسْأَلَهُمْ بَهَتُونِي عِنْدَكَ فَجَاءَتْ الْيَهُودُ وَدَخَلَ عَبْدُ اللَّهِ الْبَيْتَ فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَيُّ رَجُلٍ فِيكُمْ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سَلَامٍ قَالُوا أَعْلَمُنَا وَابْنُ أَعْلَمِنَا وَأَخْبَرُنَا وَابْنُ أَخْيَرِنَا فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَفَرَأَيْتُمْ إِنْ أَسْلَمَ عَبْدُ اللَّهِ قَالُوا أَعَاذَهُ اللَّهُ مِنْ ذَلِكَ فَخَرَجَ عَبْدُ اللَّهِ إِلَيْهِمْ فَقَالَ أَشْهَدُ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا رَسُولُ اللَّهِ فَقَالُوا شَرُّنَا وَابْنُ شَرِّنَا وَوَقَعُوا فِيهِ

Berkata Abdullah: Aku naik saksi bahawa sesungguhnya engkau adalah Rasul Allah kemudian beliau berkata: Ya Rasulullah. Sesungguhnya Yahudi merupakan satu kaum yang menuduh fitnah bohong jika mereka mengetahui tentang keislamanku. Sebelum Engkau bertanya kepada mereka, maka pasti membohongku disisimu. Seketika datang orang Yahudi dan Abdullah bin Salam masuk kedalam rumah. Maka sabda Rasullah Saw: Siapakah lelaki Abdullah bin Salam dikalangan kamu? Para Yahudi menjawab: Orang yang paling alim dikalangan kami dari keturunan yang berilmu dan paling pakar tentang agama kami. Sabda Rasulullah Saw: Apa pandangan kamu jika Abdullah bin Salam memeluk agama Islam. Mereka berkata: Aku minta berlindung daripada Allah dari berlakunya. Kemudian Abdullah bin Salam keluar kepada mereka dan berkata: Aku menaik saksi bahawa tiada Tuhan melainkan Allah dan aku bersaksi bahawa Nabi Muhammad itu pesuruh Allah. Mereka berkata: Orang yang paling jahat dikalangan kami dan berketurunan jahat dan mereka mencelanya.

Ingatkan perangai Yahudi yang dinukilkan oleh Rasulullah Saw ini hanya berlaku dalam lipatan sejarah. Tetapi mukjizat baginda ia mendedahkan bahawa peristiwa ini berterusan sehingga ke hari kiamat, apatah lagi kini APCOlah yang mendidik dan mentarbiyyah mereka apa yang perlu dibuat dan apa yang tidak layak dilakukan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...