Dr Mahathir berjaya tetapi Nik Aziz gagal!

| |
KUALA LUMPUR 16 Feb.Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, tujuan hidup Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat hanyalah untuk memenangi pilihan raya dan kemudian menjadi pemerintah bersama DAP serta Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Katanya, Nik Abdul Aziz secara terbuka sanggup mengkafirkan orang Islam UMNO, dalam masa sama bersedia bekerjasama dengan syaitan menjayakan perjuangannya. Beliau berkata, Menteri Besar Kelantan itu juga sanggup bekerjasama dengan pihak yang menolak perjuangannya untuk mendirikan negara Islam ala Pas di samping mempertahankan pendapat tokoh bukan Islam supaya umat Islam melonggarkan pegangan mereka terhadap ajaran Islam.

‘‘Harapan Nik Aziz ialah dengan melakukan semua ini orang bukan Islam di Malaysia akan sokong partinya di dalam pilihan raya. Bukan Islam yang diutamakan, bukan mengabdikan diri kepada Allah tetapi kemenangan dalam pilihan raya.

Menurut pandangan Mahathir, Nik aziz telah gagal dalam perjuangannya. Hidup mementingkan dirinya dan bukan kepentingan Islam. Itulah neraca Mursyidul Am Pas dari pandangan bekas PM. Sehingga ke penghujung usia beliau, begitulah persepsi Dr Mahathir terhadap Pas dan pimpinannya yang pernah memberikan pentas kepada beliau dikala beliau terbuang oleh UMNO semasa Tunku Abdul Rahman. Nikmat umur yang panjang, sekadar itulah pemahamannya tentang Islam. Tak usah disalahkan beliau, kerana kepompong umno itu yang dilahirkan sulbi penjajah, memang sekularlah kelahirannya.

Tetapi beliau berjaya dengan dunia dan matlamat perjuangan beliau dan UMNO.??? Sekian lama pemerintahan dipuncak kekuasaan, beliau berjaya meletakkan orang melayu sebagai billionair. Sepatutnya orang melayu patut berbangga. Siapa dia itu… cucu Mohamed Kutty iaitu Mokhzani Mahathir. Semua ahli UMNO patut sujud syukur!!! Beliau kaya hasil usaha beliau sendiri. Bukan pertolongan bapanya....

Jumlah kekayaan terkumpul 40 individu terkaya di Malaysia meningkat 30 peratus disebabkan oleh pasaran saham yang aktif dan pengembangan ekonomi negara, lapor majalah perniagaan
Malaysian Business.

Menurut majalah terbitan 16 Februari itu, jumlah kekayaan terkumpul mereka pada 21 Januari tahun ini RM206.27 bilion berbanding RM156.7 bilion setahun lalu. Peningkatan itu selaras dengan kenaikan 20 peratus di FBM KLCI. Jumlah bilionaire bagi tahun ini juga meningkat iaitu 27 orang - lima lebih ramai berbanding tahun lalu.

Daripada 20 individu terkaya itu, hanya tiga adalah golongan bumiputera. Mereka adalah Tan Sri Syed Mokhtar Albukhary dari Yayasan Albukhary Foundation yang menerajui Kumpulan DRB-Hicom. Beliau menduduki tangga ketujuh dengan kekayaan RM8.84 bilion.

Di tangga kesebelas adalah Tan Sri Azman Hashim daripada Kumpulan Arab-Malaysian dengan kekayaan RM3.9 bilion manakala anak mantan perdana menteri, Datuk Mokhzani Mahathir (kanan) dari Kenchana Petroleum di tangga ke-19 dengan RM1.6 bilion.

Tahniah Mahathir. Lihatlah senarai billionair di malaysia, hasil peninggalan legasy Mahathir. Berapa orang anak pribumi asal Tanah melayu? Kejayaan mahathir mencernakan kekayaan di Malaysia ini. Entah le takut-takut ramai lagi orang melayu yang tak tersenarai, yang billionair diam-diam, senyap-senyap. Menyimpan kekayaan di Swiss Bandk.

Cuma, sebelum beliau meninggal ni, diharapkan Najib melantik Mukhriz sebagai Menteri dan sebagai Ketua Pemuda UMNO menggantikan Khairy Jamaluddin itu. Barulah kejam rapat mata Mahathir kalau mati kelak…. Itupun kalau BN masih mengekalkan kuasa di Putrajaya... Nampaknya Nik Aziz gagal dalam memanfaatkan kedudukannya sebagai MB Kelantan dalam mengkayakan anak-anak beliau sebagaimana Dr Mahathir lakukan, walaupun beliau berjaya menaikkan imej ulama dan penerimaan perjuangan Islam dikalangan bukan Islam.

Bagaimana pula pandangan anda?

1 comment:

Anonymous said...

sokong!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...