Gambar Siapa berkopiah bersama Najib di Turki?

| |
Erdogan & Kamal Ataturk : Mana pilihan Najib? Kita tahu bahawa Mahathir memilih Kamal Attaturk. Bukan main lagi dipuji pejuang nasinalis yang menumbangkan Khilafah Islamiyyah yang berpusat di Turki pada tahun 1924 itu. Bapak segala sekularisme di Negara milik umat Islam. Boneka barat yang menjadi perosak akidah dan ummah.

Sekian lama perjuangan Erdogan untuk memeartabatkan semula Islam di Negara Turki yang meletakkan dasar sekulrisme sebagai dasar suci yang dikawal tentera Negara. Sehingga mempersoalkan isteri pimpinan yang berjilbab. Hatta mengharamkan pelajar wanita menutup aurat memasuki kawasan university. Pernah menarik kerakyatannya apabila Ahli Parlimen yang memenangi pilihanraya tetapi berkeras untuk menutup aurat. Turki sebagai pengamal sekular kelas pertama.

Alhamdulillah kini ada tampak sedikit demi sedikit perubahan. Ketegasan Erdogan dalam beberapa isu yang menyentuh barat dan Israel jelas menggambarkan sikap islamiknya. Sikapnya dengan isu Palestine juga jelas.

Sempena lawatan PM dan isteri ke Turki, apa yang dapat Najib mempelajarinya? Berita mengumumkan …

Kat malaysia dah kata haram letak bunga kat makam pahlawan. Letak kat peruntuh khilafah Islamiyyah Turki, kamal Attaturk takpe ke? Mana ulama UMNO ni???

Harap Tan Sri Harussani beri fatwa nih???

Malaysia-Turki diiktiraf model negara Islam baik

ISTANBUL 24 Feb. Malaysia dan Turki mendapat pengiktirafan sebagai model negara Islam yang baik untuk dijadikan ikutan terutama oleh negara Islam lain, yang sebahagiannya kini sedang menghadapi bantahan rakyat.
Ini adalah kesimpulan yang dibuat pada Persidangan Pergerakan Sedunia Untuk Keadilan, Keamanan dan Kemuliaan Insan anjuran bersama Institut Kajian Strategik dan Antarabangsa Malaysia, International Movement for a Just World (Just) dan Universiti Bahceschir, Istanbul.
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semasa diminta mengulas pengiktirafan itu berkata, ia menunjukkan apa yang dilakukan oleh kerajaan termasuk melaksanakan program transformasi mendapat pengiktirafan.
“Dalam konteks Turki pun, mereka lihat demokrasi di Turki ini telah menyebabkan pentadbiran yang lebih berkesan dan lebih baik, terutama sekali dari segi ekonomi dan hak asasi.
“Walaupun ada perbezaan tertentu dari segi cara pentadbiran Malaysia dan Turki tetapi pada umumnya mereka anggap ini dua model yang sangat baik untuk dijadikan ikutan terutama sekali kepada dunia Islam,” katanya pada sidang akhbar di akhir lawatan rasmi tiga hari ke Turki di sini.

Macam Islam Hadhari jugak. Maknanya disana ada Islam Badawi. Kini Malaysia-Turki adalah model Negara Islam baik? Apa maknanya? Mengikut takrif siapa? Apakah Negara-negara umat Islam yang dipimpin oleh boneka barat yang kini sudah zahir kejahatan rejim mereka itu sudah tidak baik? Apakah selama ini sebelum Erdogan tidak dikategorikan sebagai Negara Islam baik atau kini Malaysia dibawah pemerintahan UMNO-BN adalah contoh Negara Islam baik?
Mengikut Islam, kategori Negara Islam atau tidak adalah terletak dasar dan sistem pemerintahan sesebuah Negara tersebut. Negara perlu melaksanakan pemerintahan berdasarkan Islam dengan teras perundangan berdasarkan al-Quran dan al-Hadis. Sejak merdeka, bila pulak Malaysia meninggalkan perlembagaan Lord Reid dan mengamalkan undang-undang komanweal? Itulah yang menjadi akidah mereka. Malaysia adalah Negara umat Islam dan bukannya Negara Islam.

Perkembangan politik dunia mutakhir ini menggambarkan perkembangan drastic bahawa Islam bakal kembali menguasai dunia. Apakah benar telahan Dr Yusof Qhardawi. Abad 21 kini adalah abad Islam setelah abad 20 untuk Yahudi dan abad 19 milik Kristian. Inilah hakikat yang dibimbangi barat serta kuncu-kuncunya disegenap pelusuk dunia khususnya dinegara-negara yang pernah menjadi jajahan mereka. Mereka akan berusaha untuk menahan gelombang islam ini. Mampukah mereka???

Samada mereka turut berubah sekarang atau melawan arus? Nescaya mereka pasti akan hanyut. Gelombang Islam ini tak mampu ditahan lagi. Diharap ada sesuatu dipelajari oleh Najib dan Rosmah? Paling kurang kalau Rosmah boleh meniru isteri Erdogan, menutup aurat pun… boleh tahan. 1st lady selaku isteri khalifah Negara Islam contoh… takkan tak berubah?

Yang menimbulkan persoalan penulis siapa yang berkopiah tegar bersama lawatan Najib ke Turki ke muzium Topkapi itu? Yang dimaklumkan bersana PM Najib diiringi isteri, Datin Seri Rosmah Mansor. Turut mengiringi ialah Menteri Luar, Datuk Seri Anifah Aman: Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein: Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Datuk Seri Mustapa Mohamed. Rasa-rasanya tak munasabah mereka ni berkopiah. Nampak macam Zulkifli Nordin. Mujahidin berapi-rapi yang berjuang nakkan Islam akhirnya menjadi katak. YB lompat dari Kedah. Kini Nampak bersekongkol dengan Najib & Rosmah ke? Dah tobat kot!!! Fuhhh!! Kalau dengar ceramah beliau tentang Najib & Rosmah. Tercabut bulu roma. Apakah beliau turut serta melawat makam Kamal Attaturk, memberi kalungan bunga dan menghormati tokoh secular yang pernah dihentam berapi-rapi dalam masjid sebagai tokoh yang disifatkan laknatullah sebelum ini???

Heran… heran. Ajaib… ajaib. Pergi tanggung free ke? :) ke tersalah dan silap orang... pelanduk dua serupa atau orang Turki kot hhiihi

3 comments:

otaklunyai said...

itu syaitan yang berkopiah....

Jimmy said...

rasanya dh betul yg berkopiah tu zulkifli nordin. kt blog dia pn ada ckp dia g melawat roh kamal attartuk.

DARUSSHAM said...

Berrattt.. doh tahu doh diri tu jahil.. G la dengar tazkirah ustaz Azhar Idrus ko atau molep2 masuk ngaji pondok.. Najib nok wak 1Malaysia yg sekular la tu.. Dok rok cetong.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...