Erdogan bakar masjid di Cyprus!

| |
Kadang-kadang kita tidak terfikir apa yang terlintas dalam kepala golongan ahli politik yang matlamatnya kekuasaan semata. Berpegang kepada teori politik Machievelli, matlamat menghalalkan segala cara. Mereka sanggup melakukan apa sahaja demi mencapai cita-cita politik mereka. Bagi mereka dosa-pahala kemudian kira.

Selepas Erbakan dan kini Erdogan yang berimejkan Islam walaupun dikatakan Erdogan lebih moderat tetapi bagi pihak tentera ia amat membimbangkan kuasa serta politik mereka di Turki akan berkubur. Mereka bimbang kalau-kalau Sekularisme yang diasaskan oleh Kamar Atatturk akan hilang dan kuasa Islam kembali semula menerajui kegemilangan Ottomon.


Fitnah Pemerintahan Erdogan, Tentera Turki Bakar Masjid di Cyprus

Istanbul. 25 Sept- Seorang bekas Jenderal Turki, Sabri Yirmioglu, yang juga mantan komandan khas perang secara mengejutkan mengdakwa pihak Tentera Turki pernah dengan sengaja membakar sebuah masjid di Cyprus dengan tujuan mengkambing hitamkan pemerintahanan Recep Tayyep Erdogan.
Pernyataan Yirmioglu tersebut dimuat dalam surat kabar Turki Haber Turk yang segera menimbulkan kontroversi. Namun, setelah berita tersebut, Yirmioglu menarik balik pernyataannya sendiri. Kontroversi berpanjangan setelah pihak Haber Turk mendedahkan transkip dan audio wawancara dengan Yirmioglu. Akhirnya Yirmioglu mengaku pihaknya telah melakukan serangkaian operasi intelegen untuk menjatuhkan imej pemerintahan Erdogan, yang dikatakan membahayakan eksistensi dan pengaruh pihak Tentera Turki. Salah satu operasi tersebut adalah dengan membakar masjid.
Pihak Tentera Turki dikenal sebagai penjaga sekulerisme dan kemalisme di Turki, yang kini bertentangan dengan pemerintahan AKP dan PM Recep Tayyep Erdogan yang berideologi Islam.

Perkara yang busuk akhirnya terdedah juga. Kerja keji Pihak Militer Turki itu diketahui oleh rakyat juga akhirnyaDan kita sedia maklum bahawa Pihak Tentera Turki terlalu akrab dengan Israel. Dan sekarang ini APCO Yahudi itu menjadi penasihat kepada Kerajaan UMNO-BN pimpinan Najib. Apakah peristiwa pembakaran gereja , masjid, penyimbahan cat terhadap surau, melempar kepala babi ke surau, menutup & menyita surau dan perobohan masjid adalah agenda yang sama? Adakah ini merupakan agenda yang tersembunyi yang dirancang oleh pihak-pihak tertentu demi kepentingan politik dan pengekalan kuasa. Dan ada pihak yang hendak dikambing-hitamkan. Mereka cuba untuk menimbulkan kebencian kepada PR dengan isu agama, perkauman dan sebagainya.

Peristiwa timbulnya seolah-olah huru-hara di Kelantan yang membawa kepada MAGERAN adalah dilakukan oleh UMNO bagi merampas Kelantan daripada PAS. Sama juga dengan peristiwa 11 Sept di WTC. Ia merupakan perancangan bagi mengkambing-hitamkan Islam dimuka dunia dan bagi menghalalkan penaklukan Afghanistan serta melabelkan teroris kepada umat Islam.

Kalau orang Turki yang sekular itupun marah jika ada yang bakar masjid. Kadang-kadang kita heran juga. Pemimpin UMNO yang roboh masjid masih lagi disokong oleh rakyat Terengganu. Umat Islam India terkorban lebih 1,500 orang apabila Masjid babri diroboh. Apabila rakyat digula-gulakan dengan wang Ehsan, mereka lupa amanah dan tanggung jawab mereka.

Peristiwa hitam yang dilakukan oleh UMNO-BN semasa pemerintahan Idris Jusoh di Terengganu dan didesak oleh Mat Said sendiri sebagai Ketua UMNO Bahagian Kemaman untuk merobohkan Masjid Bujal adalah merupakan hasrat dan kepala yang sama dengan pihak Militer Turki. Untuk menyekat perkembangan Islam sebenar di Kemaman. Kalau Tentera Turki akan hilang kuasa dengan hina. Idris jusoh dijatuhkan secara hina. Kita menunggu hukuman Allah Swt terhadap mereka yang meruntuhkan rumahNya sebagaimana hinanya kejatuhan Abrahah yang cuba merobohkan Baitillah haram yang dihumban dengan batu api neraka dengan burung ababil. Hanya saat & waktunya sahaja yang akan membenarkan doa-doa orang yang mukmin yang dizalimi.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...