PAS Memerintah, SUKPA Lebih Meriah

| |

Oleh : Adli Mohamad.
DUNGUN – Sukan Pusat Asuhan Tunas Islam (PASTI) dapat diadakan dalam suasana yang hebat dan meriah apabila PAS dapat memerintah Negeri Terenggan setelah memenangi pilihan raya umum ke-14 lalau.
Timbalan Yang DiPertua (TYDP) PAS Kawasan Dungun, Wan Hapandi Wan Nik berkata, ia kerana faktor kemudahan asas seperti padang, dewan dan sebagainya dapat digunakan sepenuhnya tanpa ada sebarang halangan.
“Saya melihat hari ini suatu kejayaan khususnya kepada pihak PASTI Kawasan yang berjaya menganjurkan sukan di peringkat Kawasan Dungun yang melibatkan 34 buah PASTI kawasan Dungun secara keseluruhannya.
“Ini suatu pendekatan yang baik bukan sahaja kepada anak-anak PASTI malahan kepada ibu bapa yang turut hadirsama dengan anak-anak dalam menjayakan Sukan PASTI (SUKPA),” ucapnya.
Beliau berucap demikian, ditemui pemberita semasa hadir merasmikan, Hari Sukan PASTI Kawasan Dungun, yang diadakn di Medan Arena Square, Dungun, pada Sabtu 2 Februari.
Beliau menyifatkan kejayaan itu yang julung-julung kali diadakan pasca kemenangan PAS Terengganu merupakan suatu insiatif yang telah diambil oleh pihak yang menjayakannya, dalam memastikan ianya membentuk kejayaan yang besar kepada PASTI itu sendiri.
Sehubungan itu, Pengarah SUKPA, Abdul Hafiz Alis berkata, dari sudut pengajuran SUKPA itu ianya merupakan satu perkara baru dari segi sudut penganjurannya.
“sebelum ini dibuat hanya melibatkan empat pasukan dari setiap DUN yang mana ianya dibuat dahulu di peringkat DUN masing-masing sebelum dibawa ke kawasan.
“(oleh) kerana kejayaan PAS memerintah Terengganu maka membolehkan acara ini menjadi suatu acara yang cukup besar,” ujarnya.
SUKPA menurutnya hanya mempertaruhakan dua sukan iaitu sukan bola jaring dan juga boleh sepak, yang mendapat sambutan yang cukup memberansangkan dari 34 buah PASTI di Kawasan Dungun.
“Dimana kontinjen daripada 27 buah PASTI telah menghantar pasukan yang bertanding untuk bola jaring, dan 28 buah PASTI untuk pertandingan bola sepak.
“Yang dikira sebagai sukan asas dan mempunyai ramai tenaga untuk melatih dan juga untuk mengendalikan sukan ini,” ujar beliau.
Sebagai menghargai segala jasa baik pada pihak yang terlibat, beliau merakamkan ucapan terima kasih kepasa seluruh AJK Jabatan PASTI kawasan, PAS Kawasan, setiap MTD di keempat-empat DUN Dungun, Dewan Pemuda PAS Kawasan Dungun (DPPKD), Ameerah, Jabatan Amal Dungun serta seluruh pihak yang terlibat.
“Terima kasih juga kepada penyumbang, walaupun tidak mendapat sepenuhnya peruntukkan sebagaimana yang diharapkan sebanyak RM30, 000 namun separub darinya telah kita dapat,” ujarnya.
Sumber : https://buletinonline.net/v7/index.php/pas-memerintah-sukpa-lebih-meriah/?fbclid=IwAR3eHzqPCg9g_HCimcGblIfWxdEm0D7i1fFYIl5nWPaIgrimgnmGE6xirpQ

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...