Perkahwinan Unik Pasangan Satu Kolej

| |


Oleh: Amiirullah Mansor

DUNGUN, 4 Februari- Ikatan cinta Siti Sarah Osman,27, yang juga Orang kelainan Upaya (OKU) kerdil bersama pasangannya Mohd Azran Zainal Abidin,27, ketika bersama-sama menuntut di sebuah kolej dinoktahkan menerusi ikatan suci pernikahan.

Mohd Azran berkata, walaupun isterinya OKU kerdil, beliau tidak pernah berasa kekok menjalani perhubungan sepanjang perkenalan dan diawal perhubungan mereka lebih kepada persahabatan

"Saya tidak melihat kecacatan isteri saya sebagai halangan untuk kami melangsungkan perkahwinan setelah lama berkenalan pada zaman kolej dahulu," katanya ketika ditemui pemberita selepas selesai majlis persandingan mereka di rumah pengantin perempuan di Jalan Melati, Dungun, semalam.


Mohd Azran berkata, biar apa pandangan orang lain terhadap mereka, ia sedikit pun tidak melunturkan semangat untuk meneruskan hubungan hingga ke jinjang pelamin.

"Saya tidak melihat paras rupa, warna kulit, dan kesempurnaan fizikal, tapi apabila terdetik perasaan cinta dalam hati, semua kelemahan itu akan menjadi indah dan sempurna.

“Terus saya menyatakan perasaan yang terbuku ini dan alhamdulillah, kami disatukan sebagai suami isteri," ujarnya.

Pasangan yang diijabkabulkan pada 1 Februari lalu mengakui, bahagia dan serasi antara kedua - duanya.


Sementara itu, Siti Sarah menzahirkan rasa syukur bertemu jodoh dengan seorang suami yang bertanggungjawab dan baik hati.

Katanya, walaupun dirinya bergelar OKU kerdil, segala-galanya dilalui dengan penuh yakin dan paling penting tidak pernah menagih simpati orang lain.

“Apatah lagi, status isteri membuatkan tanggungjawab saya lebih besar dalam menjalani kehidupan berumah tangga.

"Sejak dulu, saya menjadikan kekurangan diri sebagai pencetus motivasi dan dorongan untuk lebih berjaya," ujarnya.

Sumber : https://www.teganukita.net/2019/02/perkahwinan-unik-pasangan-kolej.html

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...