Amanat & Kalimah Allah. Siapa yg Kafir & Murtad?

| |
Dua isu yang akan digunakan oleh Umno-BN menghadapi PRU 13 yang makin sulit lagi mencengkam. Demi survival politik Umno mereka berada dipenjuru dengan membangkitkan isu perkauman melayu dan isu agama. Mereka tidak peduli walau Negara ini hancur sekalipun. By Hook or by Crook mereka nak pastikan bahawa Umno tetap memerintah.

Dengan peratus sokongan pengundi cina yang semakin menurun, Umno terpaksa berusaha meraih sebanyak mungkin undi melayu. Sentimen bangsa dan agama akan dikompangkan sepanjang tempoh pilihanraya kali ini. Media akan digunakan sehuduh mungkin. Persoalan maruah sudah tidak diambil kira bicara.

Isu “Amanat Haji Hadi” dihidupkan semula. Ucapan Presiden Pas pada tahun 1981 diperasap kemiangkan. Ceramah umum di Kampung Banggol Peradong di Dun Teluk Pasu dicetak dan diangkat sebagai amanat. Ditimbulkan seolah isu takfir. Isu Kafir mengkafir. Nak digambarkan seolah pemimpin Pas kata kepada Umno kafir. Orang yang kuat menyebut isu takfir ini semua berada dalam Umno yang sebahagiannya telah dipecat oleh Pas sendiri. Individu seperti Ismail Jerat Ismail Mina, Mat Nor Deris. Mereka menjadikan media sebagai medan menjatuhkan hukuman.

1983 pihak Kerajaan hendak mengadakan Debat perdana antara Umno vs Pas. Tajuk yang dicadangkan oleh pihak kerajaan “ Pas kata Umno Kafir”. Mereka menyangka Pas pasti menolak tetapi malangnya Pas bersetuju. Penulis sendiri yang ketika itu pelajar di KUSZA bertemu dengan pensyarah Ustaz Ambak di perpustakaan yang ketika itu sibuk menyiapkan bahan bagi menyediakan dalil dan hujah untuk Datuk Wan Mokhtar selaku wakil Umno-BN. Apabila ditanya bahawa tiada hujjah yang kuat disebalik Umno untuk mempertahankannya. Memang benar… selepas itu debat dibatalkan. Satu debat olok-olok diadakan yang dipengerusikan oleh Datuk Ismail pengerusi fatwa kebangsaan dan disaksikan oleh Dr Mahathir sendiri… itupun Umno gagal mempertahankan hujjahnya.

Nampaknya Rais Yatim mencari penyakit apabila menghidupkan isu itu kembali. Apabila dicabar oleh Presiden Pas untuk diberi 1 jam menggunakan TV3 mahupun RTM bagi membuat penjelasan. Menjadi haru biru buat Umno-BN melepaskan diri dari isu tersebut. Menyebabkan Umno diam membisu hingga kini. Apatah lagi timbul pula Amanat Sesat Mahathir, Najib & pemimpin Umno-BN yang menghina hukum Islam.

Timbul pula isu Kalimah Allah sehingga Noh Gadut memfatwakan murtad orang yang membenarkan Bible diguna dalam Bahasa melayu. Isu agama ini nak dipanaskan semula. Tidak serik mereka apabila timbul kes pembakaran gereja beberapa tahun lalu. Provokasi dikalangan pemuda Umno sendiri. Timbulnya seruan oleh Ibrahim Ali untuk membakar bible dan sebagainya. Propaganda ini sebagai cubaan untuk membangkitkan kemarahan orang Islam dan untuk memperlagakan dengan orang yang beragama Kristian. Tetapi siapa sebenarynya punca angkara. Ianya bukannya antara PAS,DAP maupun PKR. Ia bukannya pertentangan antara PR. Tetapi pertembungan sekarang antara Menteri Dalam Negeri & Gereja. Putrajaya & Majlis Agama. Pejabat perdana menteri dengan Kristian. Umno-BN & undang-undang Islam.

Ini apabila surat yang dikeluarkan oleh Pejabat Perdana Menteri melepaskan penahanan Bible Melayu yang ditahan oleh Imigresen untuk edaran sabah & Sarawak.

Ditambah pula dengan kenyataan Datuk Seri Nazri Aziz selaku Menteri undang-undang di Jabatan POerdana menteri yang secara jelas melakukan kenyataan yang bertentangan dengan kehendak perundangan yang diluluskan oleh kerajaan Umno-BN sendiri. Ditambah dengan kenyatan terbaru oleh Mufti Selangor sendiri. Apa nak jadi? Sekarang apa pandangan Umno sendiri?

Umno terkepit. Umno tersepit. Amanat.. kalau tak lepas jawab macam mengiyakan Amanat Presiden dan Kalimah Allah itu kalau ikutkan Nooh Gadut. Siapa yang akan murtad?. Kalimah Allah sudah menjadi jerat kepada Umno. Berkata Tidak! Gereja & Kristian Marah… mungkin terlepas Sabah & Sarawak. Berkata Ya!. Melayu dan orang Islam akan menolak Umno-BN.

 

3 comments:

PAS SESAT said...
This comment has been removed by a blog administrator.
lijitra said...

sapa kafir & murtad fikirlah sendiri.Allah bagi manusia akal.

basic_2009 said...

WOW : FOTO MUSLIMUT PAS DI MAJLIS ARAK ??


orang PAS jangan baca ini tau :

http://www.anwaraidc.com/?p=32736
http://www.anwaraidc.com/?p=32736
http://www.anwaraidc.com/?p=32736



DAP + PKR + PAS = bodoh + bangang + siallll !!!!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...