Siapa Tak Kenal MB Terengganu? PAS sahut cabaran!!!

| |
Inilah feel perangai sebenar Dato Mat Said. Beliau Nampak berjurus semasa nyawa politik beliau dihujung tanduk. Masa itulah beliau menjadi pengampu kepada Parti PAS. Pakai kopiah, pakai jubah. Dok menyepe dengan pimpinan PAS. Tetapi kalau dah perangai jenis Kabo tahik… dimandi, dilumur minyak wangi pun, apabila terlepas pasti merangkak ke tahik jua.

Hari ini perangai angkuh, samseng dan bongkak beliau zahir kembali. Beliau dengan sombongnya menuduh PAS sebagai Parti Ajaran Sesat. Demi survival politik dan jenis spesis political animal atau orang Arab cakap sebagai Hayawan as-Siyasi. Dalam masyarakat melayu disebut Bewak Pokke atau ‘Sesumpah’. Boleh bertukar warna dalam sekelip mata.

Kalau dahulu beliaulah yang menyepak bakul dalam pasar Kemaman kerana marahkan peniaga dipasar. Nak tunjuk gedebe beliau pernah mencabar bertumbuk dengan ibu-bapa pelajar sekolah dalam mesyuarat PIBG Sekolah. Tak mengherankan kerana sememangnya beliau dikenali berperangai seperti itu. Tanyalah pegawai-pegawai yang pernah berkhidmat dengan beliau, bahkan dalam Sidang Dewan yang mulia pun beliau menyumpah dan memaki seranah ADUN PAS tanpa ada rasa malu dan adab sopan.

Beliaulah sebagai Exco yang membawa kepada robohnya masjid Bujal di Dun Kijal dan beliau sebagai Adun disitu yang dimenangi dengan undi masyarakat Myanmar.

Hari ini sekali lagi beliau menunjukkan keangkuhan dan kesombongan beliau apabila dengan keras beliau tidak akan menyambung pinjaman Yayasan Terengganu terhadap 9 orang pelajar di Mesir walaupun didesak serta dituntut oleh para mahasiswa di Terengganu.

Bagi beliau Umno akan berkuasa buat selama-lamanya. Rakyat Terengganu akan tetap menyokong Umno meskipun apa sahaja kezaliman yang beliau lakukan. Baginya duit yang ditabur serta rasuah yang diikat untuk rakyat Terengganu untuk tetap mengundi mereka dalam setiap PRU. Bagi Mat Said, suara Mahasiswa tidak sampai ke mana pun.

Hari ini Dato Ahmad Said mencabar agar PAS & PKR membiayai pinjaman 9 orang pelajar yang diberhentikan mereka. Cakap macam orang tak sekolah! Tak boleh nak beza antara Kerajaan dengan parti. Mereka dok ingat bahawa hak kerajaan yang merupakan hak rakyat itu sebagai hak Umno-BN. Mereka yang batalkan pinjaman para pelajar tersebut, Bila tak tahu nak selesaikan PR pula nak dikambing-hitamkan.

Apapun PAS & PR bersedia. Ya! Kita sambut cabaran Mat Said itu. Kalau Umno-BN terlalu bodoh nak berbalah dengan 9 orang anak Terengganu, berbangsa melayu dan beragama Islam ini dan terus mengamalkan politik khianat terhadap anak-bangsanya sendiri. Mengamalkan politik dendam bakar kelambu.
Dan kalau hanya dengan 9 orang pelajar pun Umno-BN selaku pemimpin negeri ini gagal untuk menyediakan pinjaman buat mereka, PAS & PR akan menyambung kembali pinjaman kepada 9 orang pelajar tersebut pada hari yang sama ketika Umno-BN ditumbangkan dalam pilihanraya PRU-13 nanti. Bahkan jika sekiranya PR menguasai Putrajaya semua pinjaman tersebut akan bertukar menjadi biasiswa.

Dan kalau Umno-BN sudah merasa mereka tidak mampu lagi memerintah dan gagal untuk membela anak-bangsa mereka sendiri, Kita cabar supaya hari ini juga beliau meletak jawatan dan serahkan kepada rakyat kembali. Biarlah rakyat memilih pemimpin yang benar-benar dapat membela nasib serta masa depan mereka dan anak generasi mereka.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...