Gambar Demo Bantahan Rakyat Terengganu di Wisma

| |
RAMPASAN TANAH – HENTIKAN” . Inilah suara rakyat Terengganu yang diwakili hampir 10K peserta demo bantahan dihadapan Wisma Darul Iman, Kuala Terengganu kelmaren. Ianya gambaran betapa terbakarnya hati rakyat yang sekian lama dizalimi oleh para pemimpin yang diberi kuasa oleh rakyat tetapi mengkhianati amanah yang diberikan.

Video ini menjadi saksi betapa kehadiran rakyat menandakan tempoh ajal buat Umno-BN semakin hampir. Mereka tidak dibayar, mereka tidak diangkut tetapi kesedaran untuk menentang kezaliman menyebabkan mereka hadir kesini meskipun ianya hari mereka bekerja.

Hari ini mereka bangkit bersuara dan berani membantah. Berani menyuarakan yang benar itu benar dan yang batil itu batil. Hari ini mereka menjadi saksi bahawa bukan hanya amar ma’ruf yang ditegakkan tetapi melaksanakan nahy munkar. Tahniah buat rakyat Terengganu dan terimakasih juga kepada pihak polis yang member kerjasama yang baik. Kita percaya bahawa tanpa provolokasi dan gangguan serta halangan oleh pihak-pihak tertentu, pastinya peserta bantahan akan mengikut peraturan dan program berjalan dengan baik.
Ucapan di Padang Bandaran sebelum berlepas jam 10.00 pagi

 Perarakan bermula


 Dihadapan Wisma Darul Iman


 Penyerahan 5 Memo kepada MB Terengganu

Kezaliman yang sudah sampai ke kemuncak. Apabila hampir 70,000 tanah yang diluluskan dizaman pemerintahan Pas dahulu dinafikan dan dibekukan. Rumah-rumah yang dibina rakyat menjadi mangsa jentolak. Bahkan masjid Bujal turut sama menjadi mangsa. Mereka bukan sekadar merampas bahkan diatas tanah yang sedia ada itu diagih-agihkan kepada pendokong Umno-BN tanpa ada rasa segan silu. Bahkan seolah-olah rakyat awam ini kelas kedua berbanding penyokong Umno-BN.

Kalau mereka nak sedar dan insaf diatas kezaliman mereka itu, sudah cukup bala tuhan yang dirunkan keatas projek-projek mega yang mereka lakukan di Terengganu. Bagaimana tak semena-mena runtuhnya stadium, stesyen bas Kuala Brang, Masjid di Ranggong-Kerteh, pembinaan Kustem, pencawang di Besut. Kegagalan pelbagai projek dan penyelewengan yang berlaku di Pulau Waman, Projek Monsun-Cup, pembangunan Tasik Kenyir, Zoo Kijal dan sebagainya. Tetapi jenis manusia yang tidak mahu mengambil peringatan!!

Pelbagai cara telah cuba dilakukan dengan pertemuan, dialog dan sebagainya tetapi ruang itu dinafikan. Lalu jalan bantahan secara besar-besaran seperti inilah yang paling berkesan untuk memberi kesedaran kepada Umno-BN ini atau yang terakhirnya mengajar mereka dalam Pru-13 nanti. Apabila tiada pangkat dan kuasa, tiadanya harta dan kemewahan nescaya barulah mereka kenal rakyat sebagai pengundi mereka.

Media Umno-BN amat bimbang dengan kebangkitan ini dan sanggup melacurkan diri dengan menipu dan memfitnah pemimpin Pas Terengganu. Antaranya Teganukita yang menyebut “Peliknya ketika penyokong Pas berpeluh dan berpenat-lelah demonstrasi ahli-ahli YB wakil rakyat Pas hanya berehat dan menikmati minuman di bilik rehat DUN”.
Kebanyakan Adun Pas turun kebawah menemui peserta demo kecuali Adun Ru Rendang dan adun Manir yang kurang sihat dan mengiringi 10 orang wakil untuk menyerahkan memorandum bertemu dengan Dato Ahmad Said.
Umno! Umno!. Kalau dok menipu dan memfitnah tak sah ke?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...