Tindakan Murtad.. Selesai dulu Ayah Pin!

| |
Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Said berkata, mereka yang terlibat harus menghormati umat Islam dan menghentikan perbuatan yang bertentangan dengan perlembagaan negara yang dikhuatiri akan mencetuskan ketegangan kaum dan agama.

Ia merujuk kepada lapuran JHEAT bahawa adanya usaha-usaha untuk memurtadkan orang Islam di Terengganu.

Amaran itu amat baik tetapi pihak MB sepatutnya selesai dahulu isu-isu sesat yang sedia ada. Selesai dahulu isu Ayah Pin. Takkan hilang begitu sahaja. Apakah kerana Ayah Pin menyokong Umno maka ia dibiarkan? Kita masih ingat isu Kamariah Bt Ali yang mengaku bukan Islam bahkan mengistiharkan dalam mahkamah Syariah.Beliau adalah pengikut tegar Ayah Pin.

Ataukah kerana ia melayu... Umno yang membela melayu katakan... lalu Ayah Pin dikecualikan dari tindakan?

Atau adakah pihak kerajaan Umno pimpinan Datuk Ahmad Said bimbang kalau ia disabitkan dengan undang-undang murtad yang boleh membawa hukuman mati menurut enakmen Hudud & Qisas Terengganu 2001. Adakah beliau bimbang kalau MCA & Gerakan menentang dan menimbulkan isu serta polemik dalam politik diMalaysia.

Kita semua tahu kerana Umno bukannya hendak menegakkan undang-undang Islam. Ianya merupakan kenyataan pimpinan Umno sendiri dan terakhir kenyataan PM Najib sendiri bahawa undang-undang Islam tidak akan dilaksanakan.

Kita yakin bahawa ubat terbaik bagi membendung gejala murtad adalah dengan meimplimentasikan undang-undang Hudud & Qisas yang telah diluluskan itu. Cakap sahaja berdegar-degar tak berguna. Kita dah acap kali dengar ugutan MB Mat Said ni. Ugutan mulut luas kata orang. Mulut Gong… bunyi aje bergegar tapi habuk pun tarak.

Kita dok tunggu ni... mana tindakan terhadap mereka yang dituduh oleh Mat Said sebagai pencuri bijih besi di Bukit Besi... nak diambil tindakan kononnn.... mananye? tarakkkkkk!!!! Rasenya begitu jugalah dalam isu murtad ni. Dekat-dekat nak PRU ni? Mat Said nak ambil tindakan? Tahniahhhh le....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...