Piala Malaysia: Adakah ianya tanda Mat Said nak kalah?

| |
Penulis baru aje posting artikel sebelum ini yang bertajuk “ Selangor simpan 1b… Mat Said simpan 2 bijik telor sahaja”, semalam berulang lagi dengan Negeri Sembilan. Apabila bola piala Malaysia Terengganu 1, N.Sembilan 2.

Nampaknya rekod bola pun Umno-BN gagal memecahkan prestasi pasukan bolasepak Terengganu yang semasa pemerintahan Pas yang dipimpin oleh DS Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang pada tahun 2001 lalu yang telah berjaya menjulang Piala Malaysia.

Walaupun kali ini Datuk Mat Said membelanjakan 750K duit rakyat untuk memberi subsidi separuh harga tiket yang asalnya berharga RM50. 30ribu tiket untuk Terengganu yang kebanyakannya diagihkan melalui pejabat Wakil Rakyat BN dan JKKK Umno. Nampaknya tiket itu sok-sek sok-sek kebanyaknnya dikalangan Umno sahaja. Bagi rakyat biasa, pemuda-pemuda, ahli Pas yang meminati bola dan tidak memperolehi tiket maka terpaksa memenuhi medan bersama layar skrin yang dipasang maupun dikedai-kedai yang memiliki astro diseluruh pelusuk kampong di negeri Terengganu.

Nampaknya begitu bersungguh Mat Said cuba meraih kesempatan politik kali ini tetapi nasib tidak menyebelahi beliau. Hasrat dan harapan beliau untuk menjaja piala Malaysia tidak kesampaian. Mungkin ada hikmah disana. Walaupun seluruh pemain dan jurulatih bersungguh-sungguh berusaha dengan sokongan padu peminat didalam stadium Shah Alam maupun diluar stadium bahkan detik-detik awal yang berpihak kepada pasukan Terengganu tetapi akhirnya kemenangan berpihak kepada N. Sembilan jua.

Apapun syabas diucapkan kepada semua yang telah berusaha dan memberi sokongan padu dan diharapkan lain kali ada kesempatan untuk Piala Malaysia kembali ke negeri Terengganu. Bila? Adakah ini menandakan kekalahan Mat Said dan selepas Pru-13 PR akan memerintah… barulah sekali lagi Piala Malaysia sudi kembali ke Terengganu? InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...