16 Mei: Anwar ke Penjara… PR ke Putrajaya!

| | 0 comments

Rakyat menanti tarikh baru 16 Mei. Bukan lagi 13 Mei sebagai tarikh pertembungan perkauman terancang untuk kekuasaan UMNO-BN tetapi mayday baru ini rakyat ingin melihat bahawa sejauhmana permainan catur yang dikelolakan Team Najib bersama pakar strategiknya, Mahathir Mohamed untuk cheakmate Anwar Ibrahim.

Semua orang tahu bahawa nyawa UMNO berada dihujung tanduk. Kegagalan UMNO-BN dalam pru-13 nanti merupakan kiamat buat mereka. By hook or by crook Anwar perlu direhatkan dari medan politik di Malaysia. Bagi mereka Abdullah Badawi telah melakukan kesilapan besar apabila membebaskan Anwar dari penjara. Kesilapan itu PakLah terpaksa bersara dari PM.

Untuk kembalikan Anwar ke penjara. Ulangkan siri jenayah seks kedua atau ketiga. Apa peduli dengan maruah atau kehormatan. Nyawa UMNO lebih penting. Apa bicara dengan undang-undang dan syariah kerana matlamat politik adalah segalanya. 3M (Money, Media, Missionary) tetap menjadi senjata yang berkesan kini. Sebagai kata Najib.." ia tetap berjuang mempertahankan Putrajaya sehingga darah terakhir".

Dalam kegawatan UMNO-BN nak mempersiapkan jentera menghadapi PRU-13. Dengan bantuan dan penasihat APCO Worldwide sudah pasti mereka mengambil kira dan menghitung baik-buruk strategi yang diambil. Masing-masing akan menyerang dan bertahan. Pilihanraya kali ini akan menjadi pilihanraya yang paling kotor dalam sejarah. Bagi UMNO yang penting adalah kemenangan. Meskipun mereka sudah mendapat 2/3 kemenangan di Sarawak, tetapi kenapa UMNO-BN yang pening kepala. Nampaknya Taib Mahmud relax aje…

Sekarang giliran Najib dan pimpinan UMNO memerah keringat demi memastikan kemenangan UMNO buat kali pertama dibawah kepimpinan beliau. Pelan dan strategi masih berjalan mengikut rentaknya. Tetapi malangnya skrip itu seolah dibaca oleh rakyat. Apabila Isu liwat-2 dan akhbar mengumumkan "DAN Y adalah Anwar". Ingatkan kiamatlah politik Malaysia tetapi seolah-olahnya rakyat diam membisu. Seolah tiada apa-apa. Seolah mereka juga sudah tahu apa yang menjadi keputusan akhir. Bagi rakyat 16 Mei ini mereka sudah baca skripnya. Hanya pelik bin ajaib jika Anwar diumumkan tidak bersalah dan tidak diperintah membela diri pada 16 Mei ini.

Selepas keputusan tersebut berapa bulan lagi akan terheret naik-turun mahkamah sehingga tarikh pilihanraya. PR akan disibukkan dengan isu lucah ini dan anwar akan disibukkan dengan mahkamah hingga pilihanraya. Apatah lagi timbul isu video seks pula. Sejauhmana ketahan Anwar dalam menghadapi pelbagai isu ini. Nampaknya tak berkurang. Mengikut Umi Hafilda ada 18 lagi video. Fuh!!! Kalau buat syarikat mengedarkan VCD lucah ni dah jadi kaya. Yelah!!! Sekarang ni nampaknya tayangan seperti ni dah halal dan tidak berlawan dengan undang-undang lagi.

16 Mei ini akan disabitkan Anwar dengan berapa tahun jel? Berapa kali sebatan? Persoalannya kita tidak nampak Anwar akan dipenjarakan sebelum pilihanraya. Pengalaman 1998 telah menunjukkan kebangkitan rakyat sehingga merubah percaturan politik. Adakah kini, kalau Anwar dihumban kepenjara, rakyat sudah lali dan muak? Mungkin itu bacaan pemimpin UMNO. Tetapi mungkin rakyat juga muak dengan kejahatan dan kezaliman UMNO. Kalau dulu PR masih lemah. PKR masih baru bernafas. Kerajaan Pakatan hanya Kelantan sahaja. Orang Cina bersama dengan MCA & Gerakan dan orang India bersama MIC. Berbeza kini. Orang cina sudah tak bersama dengan BN lagi. Jika UMNO buat musuh dengan orang cina dan Umno hanya mengharapkan sokongan melayu tegar sahaja maka Melayu PKR dan PAS takkan bersama mereka. Jika sikap UMNO-BN dan pemimpin kerajaan berterusan memalukan keluarga Anwar dan Wan Azizah, Simpati rakyat akan berganjak kepada PR. Apatah kalau mereka memenjarakan Anwar sebelum pilihanraya ini, orang melayu juga akan bangkit menyokong PR dan senang-senang akan ke Putrajaya.

Mungkin tujuan mereka hanya untuk memalukan Anwar sehingga pilihanraya ini.. tapi kena ingat juga yang merancang sebenarnya adalah Allah yang Maha Kuasa. Kalau sudah ditakdirkan Allah PR ke Putrajaya… apa usaha UMNO-BN???

Read More !

dekat bulan Mei... Ratib akan bermula!!!

| | 0 comments

Nampaknya 13 Mei makin dekat. Ini peluang bagi UMNO dan Utusan Melayu sebagai lidah rasmi mereka untuk sekian kalinya membohongi sejarah 13 Mei. Api perkauman akan disemarakkan seolah-olah Malaysia nak terlingkup dek angkara bangsa Cina. Perhimpunan di Kedah dijangka sebagai permulaan pertama. Bukan tak tahu peranan Ibrahim Ali ketika Mageran di Kelantan dan kini Ibrahim bakal memainkan peranan untuk meniupkan kembali sisa-sisa perjuangan rasis beliau sebelum beliau meninggal dunia politik maupun dunia fana' ini.

Turut sama menyemarakkan api ini adalah bekas PM, Mahathir yang sudah mencium, apa akan jadi jika BN kalah dalam Pru-13 nanti. Betapa terdesaknya UMNO apabila menggunakan PERKASA bahkan sanggup mengedar Sms palsu seolah program tersebut turut akan dihadiri MB Kedah.

Selepas daripada pilihanraya Sarawak, meskipun BN memperolehi 2/3 tetapi UMNO nampaknya semakin meroyan. Kenapa? Entahlah. Sekarang ini dok melalut dengan menghunus keris kontotnya kearah MCA, regu BN sendiri. Nampaknya pertembungan antara 1Melayu 1Bumi VS 1Malaysia. Nampaknya UMNO sudah kecewa dengan regu cina mereka sendiri khususnya MCA dan Gerakan. Apatah lagi Parti Supp di Sarawak udah dibuat sup tulang apabila Presidennya sendiri tenggelam.

Nampaknya sunnah alam tak mampu ditahan. UMNO dan akhbarnya yang lebih separuh abad sudah lama dikemuncak. Sekrang rakyat semakin muak dengan agenda fitnah mereka. Hari ini rakyat sudah tidak mempercayai mereka lagi dan apabila MCA, sebagai rakan sekutu BN sendiri mengajak untuk memulau Utusan Melayu.. maka sudah Nampak bibit-bibit kiamat buat suara UMNO tersebut.

Kira-kira 50 anggota Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (PERKASA) berhimpun di depan ibu ibu pejabat MCA di Kuala Lumpur kerana membantah gesaan parti itu supaya memboikot Utusan Malaysia.
Mereka melaungkan slogan "Hidup Melayu", "Hidup Utusan Melayu" dan bertakbir selain membawa poster bertulis "MCA jangan main api".

Menganggap akhbar itu sebagai pembela orang Melayu, Setiausaha PERKASA Syed Hassan Syed Ali berkata perhimpunan itu diadakan kerana MCA terus menyentuh sensitiviti kaum itu. "MCA tidak pernah berhenti mendesak... Kalau teruskan dia akan terima padahnya. "Kalau sentuh sensitiviti orang Melayu, kita sanggup tidak sokong mereka lagi," kata Syed Hassan kepada pemberita selepas perhimpunan ringkas sepuluh minit.

Sebelum itu, pihaknya juga menghantar "notis amaran empat perkara" kepada pemimpin tertinggi MCA yang kandungannya tidak didedahkan kepada media. Notis berkenaan diterima oleh seorang setiausaha kepada Presiden MCA Datuk Seri Chua Soi Lek.

Hah baguslah! Bila pulak MCA nak demo depan PWTC? bagus jugak tu. Kalau orang Melayu tak sokong MCA, GERAKAN. Dan Cina, India serta Melayu yang sedar tak lagi menyokong UMNO. Maka datanglah sakaratulmaut buat mereka.
Pru akan datang, kalau rakyat pakat undi PR dan apabila bukan BN yang memerintah lagi, kita akan lihat Utusan Melayu menjadi akhbar seperti Harakah. 2 kali seminggu keluarannya dan dicop"Untuk Ahli Umno Sahaja" atau akan jadi seperti Suara Keadilan yang keluar tanpa permit.

Jadi apabila bulan Mei sudah dekat. Jadi faham-faham ajelah. Mereka akan mulakan ratib nasionalisme rasis melayu..melayu mereka bagi memanjangkan jangka-hayat mereka untuk menipu orang melayu lagi? Melayu manakah akan tertipu lagi???

Read More !

Polis dah bertaubat?

| | 0 comments

Pengumuman kelmarin yang dibuat Timbalan Ketua Polis Negara Datuk Khalid Abu Bakar bahawa Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan menamatkan sistem perangkap laju, yang menjadi punca rungutan notis saman ekor. Khalid berkata pihaknya akan bertindak telus dan akan memberi amaran kepada kepada pemandu mengenai operasi mengesan kelajuan memandu terlebih dahulu.

“Kami tidak harus bersembunyi di sebalik belukar. Kami perlu tampil secara terbuka dan menguatkuasakan undang-undang (secara telus),” katanya.

membuktikan sistem perangkap laju dikuatkuasakan selama dua dekad sebenarnya sesuatu yang tidak wajar dan mahu semua saman kerana perangkap laju dibatalkan.

Sebelum ini Presiden PAS, DS Tuan Guru Haji Hadi Awang telah mengumumkan bahawa jika PR dapat menawan Putrajaya, semua saman ekor akan dihapuskan. Masin jugak mulut Tuan Guru Presiden ni. Tu belum memerintah lagi tu... cepat-cepat pihak PDRM ambil perjalanan. Kalau dah perintah Malaysia, PDRM inilah juga yang berkhidmat untuk negara. Sebenarnya bukan apa, BN takut kalau semua yang kena saman ekor itu menolak BN dan mengundi PR dalam pihanraya akan datang macamana? Hisyamudin kena fikir ni semua. Kalau tak sepenggal ini je jadi menteri. esok kan kena jadi pembangkang! ish tak terpikir kita apa jadi???

Sebenarnya selama ini banyak pihak mempertikaikan notis saman dihantar ke alamat pemilik dengan ramai mendakwa bukan mereka yang mengendalikan kenderaan ketika dikesan. Pengerusi Jawatankuasa Kempen Anti Saman Ekor (Kase), Datuk Mahfuz Omar yang juga Naib Presiden PAS menegaskan langkah terbaru yang diambil PDRM akan menimbulkan beberapa persoalan baru termasuk status saman ekor yang telah dikeluarkan sebelum ini. Justeru beliau mendesak agar saman-saman ekor sebelum ini dihapuskan kerana ia dibuat secara tidak telus.

“Apabila Timbalan Ketua Polis Negara mengumumkan teknik menyorok tidak akan digunakan, apakah status saman ekor yang dikeluarkan dahulu? Apakah status ‘saman ekor’ yang sudah dibayar ekoran paksaan PDRM dengan ugutan menyenarai hitam pemilik kenderaan? “Kase berpendapat bahawa saman ekor yang dikeluarkan dan terdapat di dalam sistem PDRM sebelum pengumuman Timbalan Ketua Polis Negara dibuat hendaklah dihapuskan.

Persoalannya bersediakah pihak kerajaan menghapuskan saman ekor yang lalu. Banyak duit yang akan diperolehi oleh pihak kerajaan. Halal atau halal itu belakang kira tetapi kerajaan memerlukan duit yang banyak. Dahle terpaksa perabih untuk 16 PRK dan PRN Sarawak. Ni nak hadap PRU pulak ni, juga perlukan duit. Kalau dah barang naik, minyak naik… takkan nak hapus pulak saman tol atau nak bayar balik saman ekor yang sudah dibayar. Biasanya apabila dah jadi duit kerajaan tu… maal salamahlah jawabnya.

Persoalannya yang belum bayar? Tak hapus ke? Kita lihatlah Polis nak ikut kaedah mana. Kalau ikut cara Islam. Dah apabila seorang itu bertaubat. Dah beliau mengucap dua kalimah syahadah maka semua dosa maupun kesilapan lepas akan hapus. Dosa kekafiran akan akan dihapus apabila ia memeluk Islam. Kerana itu diharapkan apabila dah PDRM umum bertobat tentang saman ekor, tak sepatutnya bersembunyi untuk menyaman rakyat, maka diharapkan segala saman ekor yang lalu itu diharapkan untuk dihapus sebagaimana permintaan orang ramai. Atau PDRM nak pakai cara dosa warisan? Mengikut Kristian, dosa Adam akan diwariskan kepada keturunan beliau. Terpaksalah tanggung sehingga dibaptiskan dahulu. Hah! Dah bayar saman ekor barulah dihilangkan senarai hitam tu???

Mana satu pilihan PDRM? Tungguuuuu!!!

Read More !

Fuh!!! Ramainya anak!

| | 1 comments

Wanita Ukraine Lahirkan Anak ke-20 di Usia 40 Tahun. Leonora Nameni telah melahirkan anaknya yang ke-20 pada khamis baru-baru ini, menjadi ibu paling produktif di Ukraine. Si ibu dan bayi lelakinya dalam keadaan sihat. Leonora, 41 tahun, mengatakan dia tidak akan berhenti beranak dan merancang untuk memiliki anak lagi.

Keluarga besar dengan 10 putra dan 10 putri itu tinggal di sebuah desa di Ukraine Barat. Jonathan, anak lelaki sulungnya kini berumur 20 tahun dan sudah berkahwin. Enam anak-anaknya sudah bekerja, lapan masih bersekolah, dan enam di antaranya adalah anak-anak prasekolah.

Kedua orangtuanya dibesarkan dalam keluarga besar juga. Janos Nameni, ayah Leonora, memiliki 16 adik beradik. Leonora adalah salah satu dari 14 anak-anaknya. Keluarga besar itu memiliki ladang pertanian kecil, di mana anak-anaknya bekerja.

Kedua orangtua mengatakan, bahwa mereka memberi anak-anak mereka pendidikan yang baik dan mengajar mereka untuk menghormati tradisi.

Menurut Guinness Book of Records, ibu yang hidup paling produktif adalah Leontina Albina, dari Chili, yang telah melahirkan 55 anak. Feodor Vassilyev merupakan perempuan tersubur di dunia. Ini adalah kerana, dia telah melahirkan 69 anak dari rahimnya. Seperti dipetik dari laman Telegraph, nama Vassilyev tercatat di The Guinness Book of World Records, sebagai wanita paling subur di dunia. Dia adalah isteri seorang petani Rusia, yang hidup di tahun 1707–1782. Vassilyev menjalani 27 proses persalinan secara normal untuk melahirkan 69 anak. Dia menjalani 16 kali proses kelahiran kembar dua, 7 kali persalinan kembar tiga, dan 4 kali melahirkan anak kembar empat.


Selain dari kebenaran kisah Vassilyev, masih ada Livia Ionce. Di usianya yang ke-44 pada pertengahan 2008, dia melahirkan anak yang ke-18. Kelahiran bayi itu membuatkannya memiliki 10 anak gadis dan 8 anak lelaki. Anaknya tidak ada yang kembar, jadi bererti Ionce telah menjalani 18 kali bersalin dalam keadaan biasa.
Hah! Siapa berani lawan. Di zaman sekarang, zaman perempuan dok jaga badan. Mana boleh beranak ramai-ramai? Nanti tak cukup makanlah! Tak sempat nak jaga! Tak boleh beri pendidikan sempurnalah! Macam-macam alasan. Wanita hari ni pun sibuk bekerja. Takde masa nak jaga anak. Kalau nak hantar nursery. Cukup satu nursery untuk anak dia sorang aje. Berapa kena bayar?
Itu pasallah dok ikat peranakan. Makan ubat tak beranak dan macam-amacam usaha lagi. Bagi mereka wanita moden ini anak satu atau dua dah cukup. Bagi Islam Rasulullah saw berbangga dengan umatnya yang mempunyai anak yang ramai. Rasulullah saw bersabda: "Tanda barakah seorang wanita itu apabila cepat kahwinnya, ringan maskahwinnya serta ramai anaknya". Hari ini terbalik pulak… lambat kahwin, mahal maskahwinnya serta tak beranak!!!

Yelah!! Apapun bergantung kepada rezki dan ketentuan Allah Swt. Ada sahabat yang didoakan oleh Rasulullah saw yang mempunyai umur yang panjang, rezki yang banyak dan anak yang ramai. Setengah meriwayatkan anaknya mencecah 100 orang dan kebun kurmanya berbuah sepanjang musim. Cukup dengan rezki anak-anak, hidup menjadi lebih berkat.

Perkembangan umat Islam kini yang telah mencecah 1.7 billion orang dan jika sekiranya wanita muslim terus mengamalkan sunnah baginda ini nescaya tidak mustahil umat Islam akan menjadi manusia teramai didunia ini untuk 10 atau 20 tahun akan datang. Pastinya dakwah dan cahaya Islam akan melata diatas mukabumi Allah ini.

Read More !

YB Umno dah mengaku!

| | 0 comments

Kalau kita cakap pemimpin UMNO ni bodoh berasa hati pulak. Tapi hakikatnya memang macam tulah. Dengan media yang mereka miliki mereka menyerang Pas dengan pelbagai fitnah dan propaganda. Cuma kekadang mereka terlupa jugak. Sekali-sekala jerat makan tuan.

Di Terengganu, Pas bersama PR menggerakkan kebangkitan rakyat dengan slogan ‘Pas ganti Umno’ (PGU). Gelombang kebangkitan rakyat yang dilancar peringkat pusat amat relevan dengan politik Terengganu. Ini memandangkan pertembungan politik sebenar dinegeri majoriti orang melayu semenjak merdeka sehingga kini adalah dua parti politik besar iaitu Pas dan UMNO. Pas secara bergilir pernah memerintah Terengganu pada tahun 1959 dan 1999.

Negeri yang penduduknya melayu dan mendapat asas-asas pendidikan agama yang tinggi meskipun tidak sekuat Kelantan tetapi pengaruh ulama dalam perjuangan menegakkan islam dibumi Terengganu ini sentiasa segar sejak sebelum kemerdekaan sehingga kini. Bahkan suasana politik serta pendokongnya mempunyai cara dan budaya yang tersediri serta berbeza dengan negeri-negeri lain.

Kemenangan Pas ditahun 1999 dengan majoriti 28 kerusi adalah termasuk dun Bandar yang dianggap memiliki pengundi cina. Ketika itu tiada walau satu kerusi Adun cina didalam dewan Terengganu. Memang bilangan pengundi cina di Terengganu adalah sedikit yang hanya melibatkan sedikit di Jerteh, Kuala Terengganu, Wakaf Tapai, Kuala Dungun, Batu lima, Air Jernih dan Bandar Cukai, kemaman. Pun begitu setelah UMNO-BN mengambil balik Terengganu sejak 2004, sehingga kini wakil tunggal dengan kerusi MCA-BN terpacak di dalam dun Terengganu.

Cuma kini perubahan yang berlaku dikalangan pengundi cina membimbangkan Umno-BN khususnya dengan trend yang berlaku di Sarawak baru-baru ini. Dan ia juga memberi kesan di Terengganu sendiri apabila berlaku PRU Kuala Terengganu yang membolehkan Pas menawan kerusi Umno-BN tersebut. Trend ini masih dibimbangi oleh pemimpin UMNO sendiri. Selama ini Umnolah yang memfitnah Pas dan menakutkan masyarakat cina dengan pelbagai tohmahan dan tuduhan. Tetapi kini tipudaya Umno sudah tidak berkesan. Ini diakui sendiri oleh YB Umno bekas Kadi, ahli agama dalam Umno sendiri.

KUALA TERENGGANU – Barisan Nasional (BN) perlu menyekat trend pengundi Cina yang memberi sokongan kepada pembangkang dengan mencari kaedah sesuai untuk mengatasinya. Ketua Penerangan UMNO Bahagian Kuala Nerus, Muhammad Ramli Nuh berkata, trend tersebut memang wujud di negeri ini terutama melalui Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu pada Januari 2009.

“Pengundi bukan Melayu dilihat cenderung menyokong parti pembangkang dan di Terengganu, walaupun perkara itu dilihat sudah ada, ia tidak memberi kesan besar kerana peratusan mereka kecil di sini. “Bagaimanapun, BN perlu mencari kaedah terbaik untuk menarik semula pengundi Cina,” katanya, semalam.

Beliau berkata, gerakan DAP di negeri ini dilihat tidak kuat, sambil memberitahu bahawa BN sudah banyak menunaikan tanggungjawab dan menyelesaikan masalah kaum tersebut melalui wakil mereka.


Yang menghairankan kita, apabila Umno sendiri menyatakan bahawa DAP tidak kuat di Terengganu bahkan bilangan pengundi cina sedikit dan tidak memberi kesan kepada Umno-BN sebagai kenyataan rasmi pihak Umno-BN. Penulis juga bersetuju dengan pandangan YB Dun Tepuh ini tetapi kenapa apabila bertemu rakyat, pemimpin Umno melemparkan fitnah lain?

Apakah kaedah sesuai untuk menyekat orang melayu menyokong Pas? Apakah kaedah sesuai untuk menyekat orang cina menyokong Pas? Tidak lain dan tidak bukan yang ampu dibuat oleh Umno adalah "FITNAH". Ketika Pas kempen agenda PGU keseluruh pelusuk Terengganu. Umno telah melancarkan serangan dan jawapan ‘DAP ganti Pas’??? Apa punya banggangnya Umno ni? Adakah kerana songkok tinggi sangat dan udara tak dapat masuk menyebabkan ia lembam berfikir. Dan menipu orang kampong dan masyarakat cuba diperbodohkan. Kalau sokong Pas nescaya DAP yang memerintah!

Persoalannya di Terengganu, berapa kerusi DAP bertanding? Berapa kerat kerusi cina kecuali zaman Umno-BN memerintah yang menyerahkan kepada MCA di dun Bandar? Habis bila pulak Dap yang memerintah? Semasa tahun 1959 dan 1999, ketika Pas memerintah Terengganu.. bila pulak DAP yang menjadi menteri besarnya? Persoalan yang sama juga kini boleh dipersoalkan di Kelantan dan Kedah. Bila pulak apabila dua negeri tersebut dikuasai oleh Pas, maka DAP pulak yang memerintah?

Betapa bebalnya Umno ni. Betapa haru dan takutnya kepada bayang-bayang kekalahan? Sibuk menuduh Pas dan pemimpin Pas yang fitnah. Hakikatnya UMNOlah bapak fitnah. Memfitnah kan Pas dengan pelbagai tohmahan. Lihatlah akhbar sekarang ini! Tidakkah penuh dengan berita-berita fitnah agenda geng songkok tinggi ini? Isu liwat, isu video seks, dan pelbagai kerja keji, kotor, jahat dan fitnah.

Harap para agamawan yang berada dalam UMNO itu bertaubatlah. Mcamana mereka boleh duduk dalam parti kotor dan penuh skandal sedemikian. Apa yang mereka cari? Tiada apa yang berubah dan mampu dilakukan oleh para ahli agama UMNO. Dah 2 penggal memerintah, mana dia hokum hudud UMNO yang ketika Pas memerintah dikatakan hudud Pas? Diharapkan Umno membubar kembali hudud yang diluluskan dahulu jika ia bertentangan dengan Islam. Harap bentangkan hudud UMNO yang asli dan luluskan kembali lessen judi halal yang diislamisaikan oleh pemimpin Umno di Terengganu ini.

Kita pun dok tunggu nak tengok ni? Takkan nak fitnah kepada Pas aje. Tunjukkanlah kemampuan Adun ahli agama UMNO tu. Takkan nak jadi terompah aje kot???

Read More !

Kenapa Shahrizat menyokong Gay?

| | 0 comments

Jabatan Pelajaran Negeri Terengganu mengenal pasti dan menghantar 66 pelajar berumur antara 13 hingga 17 tahun untuk mengikuti perkhemahan motivasi selama 4 hari. Perkhemahan tersebut diisi dengan pendidikan agama, motivasi dan juga aktiviti fizikal bagi membimbing mereka ke jalan yang betul dan normal. Kesemua pelajar lelaki yang dihantar tersebut telah dikenal pasti oleh guru-guru mereka sebagai bersifat ala-ala kewanitaan. Lazimnya kita panggil pondan, atau bapok dek kelembutan mereka yang melebihi wanita.

Ini merupakan satu usaha kementerian pelajaran bagi membetulkan keadaan mereka sebelum segalanya telah terlambat. Mereka dikhuatiri berkesudahan menjadi pondan asli dan menukar jantina atau terjebak dalam aktiviti homoseksual. Bagus tindakan dan usaha Jabatan Pelajaran Terengganu, kita patut sokong usaha tersebut.

Namun pejuang hak asasi kaum Gay di Malaysia mengecam tindakan tersebut dan melabelkan masyarakat Malaysia sebagai homophobia. Para gay mengadu yang mereka tertekan ditindas oleh undang-undang negara yang keras terhadap para pelaku homoseksual. Ini merupakan menganggap jenayah hubungan sesama jenis itu. Mereka menganggap tindakan JPN itu sebagai tindakan pendidik yang menganiaya remaja untuk mengekspresikan kepribadian dan identiti mereka.

Pang Lutut Teik yang mengetuai kempen untuk hak-hak seksual turut sama mengecam dan menggambarkan kem tersebut sebagai keterlaluan.

Yang terlebih malang, Menteri yang dilantik melalui senator yang telah kalah di parlimen Lembah Pantai, selaku Ketua Wanita UMNO yang memegang jawatan Menteri Hal Ehwal Wanita, Sharizat Abdul Jalil turut sama mengecamnya dengan mengatakan menyisihkan remaja itu berdasarkan perilaku mereka yang dianggap feminin akan menyebabkan trauma dan boleh merosakkan kesehatan jiwa mereka. Kem itu melanggar undang-undang tentang hak anak-anak yang melindungi anak-anak tanpa diskriminasi, katanya.

Mungkin bagi Shahrizat, menjadi gay itu bukannya penyelewengan bahkan digalakkan dan perlu dibela sebagai hak mengikut kehendak HAM (Hak Asasi Manusia). Inilah pemikiran Menteri UMNO yang meletakkan agama dikepala lutut beliau. Beliau sendiri menjadi ketam batu, macamana nak didik rakyat supaya berjalan betul. Sepatutnya beliau memberi sokongan penuh kepada pihak JPN yang berusaha untuk mengekalkan remaja lelaki sebagai lelaki dan mempunyai kelelakian. Apakah kerana beliau menjaga Hal Ehwal Wanita, maka beliau ingin menegakkan lelaki yang bersifat kewanitaan. Kenapa Shahrizat beria-ia sangat menentang JPN Terengganu dan bersekongkol dengan kumpulan Gay di Malaysia ini? Adakah beliau juga sepsis yang sama?

Apakah selama ini tindakan dan perubatan yang telah kerajaan berikan demi menyelamatkan mereka yang semakin ramai kini? Apakah penyelesaian yang dilakukan oleh kerajaan. Adakah permasalahan yang dihadap oleh golongan wanita telah semuanya mendapat pembelaan Shahrizat. Kalau itu pun nelum selesai diharap beliau jangan mencampuri urusan JPN tersebut. Apa-apa langkah yang diambil oleh golongan pendidik demi manfaat anak-bangsa kita hendaklah disokong. Pedulilah sikap Ketua Wanita UMNO… diharap beliau juga boleh memohon untuk turut menghadiri kem tersebut. Bukannya lama 4 hari aje!

Read More !

PWTC: Jangan dibakar, PAS sedia membelinya!

| | 0 comments

Tidak pernah terfikir Parti Demokrasi Nasional (NDP) dibubarkan oleh pihak berkuasa baru-baru ini dan membekukan segala asetnya. Mahkamah juga memerintahkan dana dan harta parti hendaklah diserahkan kepada kerajaan. Sebahagian besar pemimpin senior NPD sekarang akan di dakwa atas tuduhan menggunakan kekerasan dan mengamalkan rasuah. Pembubaran parti NDP adalah salah satu tuntutan para penunjuk perasaan Mesir.

Partai Demokrasi Nasional telah mendominasi pemerintahan dan kerajaan Mesir selama puluhan tahun. Didirikan Presiden Anwar Sadat pada akhir tahun 1970-an, partai itu menjadi penyebab utama rasa tidak puas hati rakyat yang membuak-buak selama bertahun-tahun lamanya sehingga akhirnya ibu-pejabatnyanya di Cairo dibakar dalam aksi protes tahun ini.

Penahanan Mubarak dan pembubaran parttinya akan menenteramkan para demontrasi masih lagi berlangsung dimedan Tahrir, Kaherah. Mubarak ketika ini berada di sebuah hospital di Cairo, menerima rawatan untuk masalah jantung. Para pendemo Mesir mengatakan Mubarak mesti diadili kerana mengorbankan sekitar 800 penunjuk perasaan selama pemberontakan rakyat di negara itu yang menyebabkan kejatuhannya pada 11 Februari.

Pegawai Penghakiman Mesir menyebut baru-baru ini bahawa Mubarak boleh dithabitkan hukuman mati jika didapati bersalah memerintahkan pendokongnya untuk menembak pendemo anti-pemerintah.

Parti NDP yang pernah gah dengan kehebatan. Para pemimpinnya berkuasa penuh dengan kesombongan. Mereka melakukan apa sahaja bahkan kezaliman ditahap melampau khususnya terhadap lawan mereka. Kita sedia maklum apa yang dihadapi oleh gerakan Islam Ikhwan Muslimin Mesir. Penjara, penyeksaan, tembakan, tali gantung dan siri pembunuhan yang tak terhitung. Tapi hari ini sampai masa mentari yang sekian lama cerah memancar jatuh terbenam dengan suram dan kegelapan.

Adakah ini bakal nasib yang akan menimpa Parti Kebangsaan Melayu UMNO? Umno pernah diharamkan dizaman Mahathir demi menyingkirkan lawan politik beliau iaitu Ku li. Selepas itu tiada ketenangan lagi dalam politik UMNO. Pelbagai musibah dan penyakit hinggap pada pari keramat ini. Umno masih lagi bertahan kerana kuasa dan harta sahaja. Roh serta dasar pejuangan sudah lama hilang dari sanubari UMNO.

Tidak mustahil selepas Pru-13 nanti, kalau BN gagal mengekang kebangkitan rakyat bersama PR nanti UMNO akan menerima nasib seperti parti NDP Mesir. Adakah UMNO akan dibubarkan lalu hilanglah melayu dari bumi Malaysia? Atau para pemimpin UMNO membilang jeriji besi. Disumbat dipenjara kerana rasuah, jenayah serta menggelapkan harta dan pendapatan negara. Ketika itu tiada lagi keramatnya parti UMNO. Diharap jangan dibakar PWTC itu. Lelonglah dan PAS sedia membelinya.

Signal selepas PRN Sarawak jelas. Inilah yang difikirkan oleh Najib. Rosmah tahu apa???

Read More !

Bom Masjid: Siapa yang Kafir?

| | 0 comments

Seorang pengebom berani mati bersolat pada saf ketiga di dalam sebuah masjid di Cirebon, Jawa barat. Dia kemudian meletupkan dirinya dan mati di tempat kejadian. Dilaporkan seramai 25 orang meninggal dunia akibat letupan tersebut. Kejadian berlaku pada waktu umat Islam bersolat jumaat di masjid tersebut. masjid itu terletak di dalam kawasan balai polis di Cirebon, jawa Barat.

Mengulas kejadian tersebut Abu Bakar al-Bashir yang dituduh bersubahat dengan pengganas dalam siri pengeboman di Indonesia yang masih lagi dalam pembicaraan berpendapat bahawa pelaku bom bunuh diri di Masjid At Taqwa, Mapolresta Cirebon, Jumat lalu adalah orang kafir dan mengebom umat muslim yang menjalankan sembahyang Jumat sebagai tindakan haram.

Selaku pimpinan Jamaah Anshorud Tauhid (JAT) Abu Bakar Ba’asyir menyuarakan pendapat beliau dari pusat tahanan Mabes Polri, Jakarta.

“Ustad mengecam itu, intinya dia bilang kalau itu haram itu, itu kafir dan itu bukan mujahid, mujahid kok ngebom orang muslim yang sedang sholat,” Ba'asyir juga mengatakan, biasanya pengeboman yang dilakukan pada ketika sembahyang itu dilakukan di Negara Iran dan dilakukan oleh orang Syiah. Ba'asyir menilai tragedi bom bunuh diri di masjid komplek Mapolresta Cirebon itu hanya untuk memecah belah umat Islam dan untuk mengadu domba sahaja.

Bashir, walaupun dituduh sebagai pengganas tetapi masih lagi waras dengan menghukumkan haram si pelaku meletupkan bom di dalam masjid. Bahkan hanya musuh-musuh Islam sahaja yang melakukan agenda gerak-kerja seperti meroboh, membakar ataupun bertujuan mengebom masjid sebagai pusat ibadah umat Islam.

Apabila krisis di Libya dan apabila Ghadafi mengebom masjid, media meletakkan dimuka hadapan. Betapa ganasnya pemerintahan Ghadafi. Betapa zalimnya pemerintahan beliau. Betapa beliau wajib ditumbangkan kerana melakukan perbuatan haram dan terkutuk dari segi agama... bukan hanya memerangi dan membunuh rakyatnya sendiri bahkan sanggup meruntuhkan masjid sebagai rumah Allah dan tempat ibadah umat Islam.

Itu kuman seberang laut. Bagaimana gajah didepan mata? Bagaimana perobohan surau ar-Rahmah Berembang. Bagaimana perobohan masjid bujal? Siapa yang buat kerja haram ini? Tidakkah ianya dilakukan oleh pemerintahan UMNO-BN? Adakah kita sudah lupa? atau memang melayu mudah lupa!

Jangan sesekali lupa tentang perobohan Masjid Bujal di Kijal, Kemaman. Datuk Ahmad Said yang ketika itu selaku exco dan dibawah pemerintahan Idris Jusoh telah menjadikan masjid sebagai mangsa jentolak. Kalaulah dalam Islam sendiri haram meruntuhkan tempat ibadah orang bukan Islam, apatah lagi tempat ibadah umat Islam sendiri bahkan dikategorikan sebagai amalan dan tindakan paling zalim dalam Islam.

Tapi malangnya umat melayu ini mudah pelupa… mereka dok cari cina mana nak bakar masjid. Mereka dok intai DAP kot yang nak peruntuh masjid. Tapi mereka dok sokong melayu UMNO yang meruntuhkan masjid Bujal di Kemaman, Terengganu? Kalau anda mengundi dan menyokong mereka… adakah anda mendapat pahala?

Ingat! Anda turut sama memikul dosa yang akan dipersoalkan dihari akhirat kelak. Ingat anda bersekongkol dengan pemerintah yang zalim yang kelak dibimbangi akan disambar dengan api neraka.
وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ
Dan jangan kamu cenderung kepada orang yang zalim nescaya kamu akan dibakar dengan api neraka dan tiadalah buat kamu selain daripada Allah itu pemimpin dan kemudiannya kamu tidak akan diberi pertolongan . Surah Hud:113

Read More !

Taib Mahmud ada masa 40 tahun lagi?

| | 1 comments

Tak perlu menghambat waktu seolah tiada esok bagi mu. Peristiwa mengangkat sumpah jawatan Ketua Menteri Sarawak selepas 30 minit mengumumkan kemenangan BN di Sarawak bahkan ia dianggap apa yang berlaku semalam adalah satu rekod dunia apabila belum pun keputusan penuh Pilihan Raya Dewan Undangan Negeri Sarawak diumumkan, Tan Sri Abdul Taib Mahmud telah pun ‘berlari-lari anak’ mengangkat sumpah di hadapan Yang Dipertua Negeri Sarawak, Tun Abang Muhammad Salahuddin Abang Barieng di Kuching.

Dilihat beberapa kes yang melibatkan pembangkang kekadang mengambil masa yang lama barulah dapat keizinan untuk mengangkat sumpah. Tetapi tidak di Sarawak. Taib Mahmud ingin mencatatkan 2 sejarah dalam rekod Malaysia sebagai Ketua Menteri yang paling lama berkuasa dan Ketua Menteri yang paling cepat mengangkat sumpah.

Takkan lari Ragad di kejar. Beliau sudah berada di Astana. Umur Taib Mahmud masih lagi muda. Ada 40 tahun lagi untuk mencecah usia Walter Breuning.

Lelaki tertua dunia meninggal dalam usia 114

Lelaki yang tercatat sebagai orang paling tua dunia meninggal dunia dalam usia 114 tahun di Amerika Syarikat. Walter Breuning masih ingat penglibatan abangnya dalam perang saudara Amerika pada tahun 1860an ketika beliau berusia 3 tahun. Ia mempertahankan kesihatannya dengan mengamalkan diet dengan hanya makan dua kali sehari.

Bekas pekerja pengurusan kereta api ini meninggal secara biasa di Hospital Great Falls. Ia tinggal di rumah keseorangan sejak tahun 1980. Istrinya, Agnes Twokey, meninggal dunia tahun 1957 setelah mereka menikah selama 35 tahun. Tentang kematian ia mengatakan kepada wartawan : "Kita semua akan meninggal. Setengah orang takut mati. Jangan takut dengan kematian kerana anda lahir untuk meninggal."

Habis apalah nak dibimbangkan? Adakah beliau bimbang kalau-kalau Najib sebagai PM melantik orang lain sebagai Ketua Menteri. Beliau percaya bahawa orang sudah tidak percaya kepada janji-janji beliau. Taib pernah berjanji bahawa beliau akan meletakkan jawatan pada tahun 2000. Tetapi hari ini beliau berlari mengangkat sumpah. Nampaknya Najib dah kena kencing dek Taib Mahmud. Tahniah Taib. Beliau berjaya memegang pepatah “ siapa cepat dia dapat” . Beliau cepat.. lalu dapat Ragad Waled yang berusia 28 tahun sebagai isteri. Beliau cepat… lalu beliau rembat Ketua Menteri Sarawak.

Hasrat kepimpinan BN adalah untuk merehatkan Taib Mahmud. Tetapi tindakan tergesa-gesa beliau itu mengejutkan ramai orang. Mungkin beliau tak nak jadi seperti Presiden SUPP yang terpaksa melepaskan jawatan beliau akibat kekalahan partinya dalam pilihanraya Sarawak. Terpaksa juga SNAP yang kebanyakan calonnya hilang wang deposit.

Nampaknya kali ini Pakatan Berjaya memberi pukulan terhadap BN Sarawak. Keupayaan merain 44% undi merupakan angka yang besar bahkan Berjaya mengurangkan sokongan rakyat daripada 62.93% undi popular BN pada tahun 2006 menjadikan 55.24% sahaja pada pilihanraya kini. Kehilangan 15 kerusi merupakan angka besar bagi BN dan bakal mencorakkan signal kearah PRU-13. Apatah lagi majoriti undi cina gagal berpihak kepada BN. Hanya 2 kerusi yang dimenangi Cina BN itu pun termasuk dun Senadin yang kemenangan hanya 58 undi yang dipertikaikan. Ini menggambarkan bahawa 7 atau 8 kerusi parlimen bakal tumbang ketangan pembangkan di kawasan Bandar. Itu belum mengambil kira undi kaum lain yang mungkin rasa tertipu dengan sikap Taib Mahmud yang kini dianggap sebagai liabaliti terhadap BN kini.

“Konsep 1 Malaysia gagal di kalangan masyarakat Cina . . . mereka masih menolak BN,” kata penganalisis Prof Madya Dr Mohamad Agus Yusoff dari Universiti Kebangsaan Malaysia. “Jika ia pertarungan satu lawan satu antara Pakatan Rakyat dan BN, keputusan akan jadi lain,” kata Agus sambil menegaskan Pakatan Rakyat menunjukkan peningkatan “selesa” apabila memperoleh kemenangan. Tidak dapat dinafikan pengaruh Najib yang berkampung di Sarawak berperanan. Kalau tanpa Najib kemungkinan kekalahan Taib Mahmud makin parah.

Berdasarkan perkembangan ini, adakah Najib berani mengumumkan pilihanraya umum dalam masa yang terdekat ini?

Read More !

Siapa yang Makan Jari?

| | 0 comments

Nampaknya DAP berjaya mencapai sasarannya. PKR yang bertanding di 49 kerusi hanya Berjaya meraih 3 kerusi sahaja. Parti SNAP yang meletakkan calon di 26 dun juga ghuyub. Pas sendiri gagal meletakkan kemenangan di 5 dun yang ditandinginya.

Nampaknya penentang BN masih belum solid menjadi Pakatan apabila terlalu banyak pertanding pelbagai penjuru. 44 dun menyaksikan pertembungan banyak penjuru sehingga 6 penjuru dengan menyaksikan 41 calon bebas. Mungkin sebahagiannya ditaja tetapi juga ada yang kerana tak puas hati. Seperti bekas YB PKR Dominique Ng di dun Padungan yang bertanding atas tiket bebas akhirnya hilang wang pertaruhan. Daripada 213 calon yang bertanding seramai 71 calon telah hilang wang deposit apabila gagal meraih 1/8 daripada undi.

Siapakah yang gigit jari dalam Pilihanraya Sarawak kali ini? Tetapi jangan jadi berita kes pemuda yang terlalu geram, bukan sekadar gigit jarinya tetapi makan jari.

Seorang lelaki di Welington, N.Zealand mengalami tekanan jiwa memotong jarinya sendiri dan memasaknya bersama sayuran. Ia kemudian memakannya hingga habis yang dikategorikan kes kanibalisme diri sendiri. Lelaki 28 tahun itu tidak mabuk tetapi kini dirawat kerana gejala tekanan jiwa dan mood rendah diri. Sebelum itu beliau diserang oleh dua orang yang mengakibatkan dia terlalu marah dan membayangkan tidak hanya membunuh penyerangnya, tapi juga memakan mereka," kata Erik Monasterio, pakar sakit jiwa dari hospital Hillmorton, Christchurch.

Pas membuat langkah terbaik dalam pilihanraya Sarawak kali ini. Meskipun gagal memenangi sebarang kerusi tetapi peningkatan undi yang ketara menggambarkan Pas mempunyai harapan cerah dimasa hadapan. Tinggal lagi diharapkan ianya sebagai asas dan kerja-kerja berterusan hendaklah dijalankan dalam tempoh 5 tahun mendatang bagi memenangi hati penduduk Sarawak. Pas perlu menumpukan kerja-kerja pengukuhan jamaah, tarbiyyah dan dakwah secara terancang dan berterusan. Pun begitu ianya sudah terkehadapan berbanding UMNO yang sehingga kini tidak berani menghadirkan dirinya dalam politik Sarawak. Satu-satunya negeri di Malaysia yang tiada UMNO.

Apapun tahniah buat semua petugas dan jentera PR dan khususnya Pas yang telah bertungkus-lumus berusaha untuk mempersadakan Pas dibumi Kenyalang. Semoga pahit getir menjadi ubant dan pengalaman berharga bagi kita melancarkan gerakan menawan bumi semenanjung dan menumbangkan UMNO-BN dalam PRU 13 yang akan diumumkan oleh PM bila-bila masa sahaja dari sekarang.

Read More !

Politik 'Gambir Sarawak'

| | 0 comments

Sepanjang penulis berada di Sarawak sempena PRU kali ini didapati takde beza antara BN Terengganu dan Sarawak semasa pemerintahan Datuk Seri Wan Mokhtar dengan Pehin Taib Mahmud. Rasa muak rakyat dan dengan isu yang ada ketika tahun 1999 akhirnya kerajaan UMNO-BN ditumbangkan oleh rakyat. Kini fenomena yang sama dihadapi oleh BN Sarawak. Negeri kaya raya tetapi rakyat bertambah miskin. Pemimpin kaya raya tetapi rakyat menjadi mangsa. Rumah-rumah ahli poltik BN Sarawak tersergam hebat tetapi kaum iban, dayak masih tersumbat dirumah panjang, dirumah setinggan yang amat dhaif.

Dengan suasana kehidupan yang masih lagi seumpama cerita dalam filem melayu hitam-putih. Dengan memakai kain berkemban, dengan rumah yang hampir runtuh tanpa kemudahan air paip dan sebagainya… rasanya tak munasabah degeri yang seluas Semenanjung itu yang kaya dengan hasil mahsul tetapi didiami rakyat seperti itu. Apatah lagi dengan harga barang yang lebih mahal dari semenanjung.

Semasa penulis meninjau beberapa jenis barangan… fuhhh!! Rasa kasihan kepada rakyat Sarawak. Sudahlah gaji tak seberapa tetapi barangan melambung harga. Buah cempedak sebesar betis, rasanya adalah sepuluh ulas tetapi harganya RM15!! Apa ke halnye ni?? Biasanya ole-ole yang dibeli adalah Kek Sarawak dan ikan terubuk masin. Bukannya apa, sekadar ole-ole. Itu pun ikannya datang dari Burma. Tak ketinggalan mereka beli Gambir Sarawak. Buat ubat ‘sakit gigi’.

Inilah politik negeri Sarawak. Politik Gambir. Bukannya ubat penyelesai masalah tetapi sekadar ‘rasa kebas’ sementara. Dan inilah slogan BN Sarawak. Janji-janji sementara pilihanraya. Mereka dijanjikan dan dibayar sebagai upahan nikmat sementara. Mereka menggunakan politik wang demi membeli undi rakyat yang miskin demi mengekalkan kuasa dan lubuk kekayaan. Hakikatnya rakyat masih ditipu sedemikian rupa.

Mungkin kerana tertekan sekian lama, nampaknya ada perubahan ketara dalam menentukan arus politik Sarawak. Kehadiran Pas di lima kerusi dalam PRU Sarawak kali ini nampaknya mendapat sambutan yang cukup baik khususnya dari kalangan masyarakat tempatan. Kita lihatlah bagaimana keputusan besok hari.

Tetapi masih ramai lagi dikalangan rakyat yang masih sedia untuk diperalat dan diperbodohkan. Yelah! 5 tahun sekali baru Nampak muka! Diharapkan selepas ini Pas sendiri perlu untuk terus bertapak serta mengembang politiknya dibumi Kenyalang ini. Pas hendaklah terus mengukuhkan agenda tarbiyyah, dakwah serta siasahnya secera berterusan. Penerimaan baik masyarakat setempat serta penereangan yang jika diberi secara berterusan, tidak mustahil Pas akan menjadi sebuah parti yang dihormati dengan dasar Islamnya dan sebagai sebuah parti yang memperjuangkan hak dan tuntutan rakyat.

Read More !

Dr Mahathir bakal di Tahan?

| | 2 comments

Keputusan PRU Sarawak adalah sedikit sebanyak bakal mengambarkan bukan hanya masa depan politik Taib Mahmud tetapi juga Najib serta Dr Mahathir. Kesan perubahan yang bakal berlaku akan melanda politik tanahair yang juga bakal menukar tuan dan pentadbir di Putrajaya. Sudah pasti mereka akan berhempas pulas demi memastikan PR takkan menjejakkan kakinya di Putrajaya.

Dr Mahathir sendiri bukan hanya sekadar sifu politik kepada Najib tetapi ‘nyawanya’ kini menjadi pertaruhan. Skandal, kezaliman, penindasan, rasuah, salah-guna kuasa dan sebagainya akan pasti terbongkar. Rakyat pasti menuntut sebuah keadilan dan tidak melepaskan lezaliman berlalu begitu sahaja. Kecuali Malaikat al-Maut lebih dahulu mengambil nyawanya. Apa yang berlaku di Mesir kini cukup mengelisahkan para pimpinan dan para mantan pimpinan UMNO-BN.

Mantan PM Mesir Ditangkap Atas Tuduhan Korupsi

Cairo - Ahmed Nazif, yang menjawat jawatan sebagai Perdana Menteri sampai pemerintahannya digoncang kebangkitan rakyat pada Januari baru-baru ini. Beliau ditangkap kini atas tuduhan melakukan rasuah. Berikut menurut kata beberapa sumber pengadilan.

Sumber-sumber itu menyebut bahwa Nazif, yang dipecat oleh mantan Presiden Hosni Mubarak bersama kabinetnya pada 28 Januari dalam usaha untuk meredakan protes yang meningkat tetapi gagal dan akhirnya pemerintahan Hosni Mubarak sendiri digulingkan. Nazif akan ditahan selama 15 hari.

Demonstrasi kini kembali membuak di Mesir khususnya di Medan Tahrir. Para penunjuk perasaan telah bersumpah untuk terus melanjutkan usaha mereka meskipun kini dua orang telah terbunuh dan kematian mungkin meningkat dikalangan mereka yang cedera. Pada hari Jumat lalu, puluhan ribu warga Mesir berkumpul untuk menuntut presiden yang sudah diguling Hosni Mubarak dan kroni-kroninya untuk diadili dan dibicarakan di mahkamah.

Inilah yang menjadi trauma kepada pemerintah dan mantan mereka. Kebimbangan jika mereka diadili dan penjara menjadi tempat istirehat sebelum mati kerana sepanjang pemerintahan mereka telah menjadikan mereka kaya-raya dengan mengambil kesempatan diatas aamanah rakyat. Sebab itulah kini Najib sendiri terpaksa turun dan berkampung ke Sarawak. Ianya juga merupakan tali hayat politik beliau.

Anda dapat bayangkan betapa sibuknya pejabat SPRM dan mahkamah selepas PRU-13 jika UMNO-BN kehilangan kuasa. Siapa pulak yang bakal jatuh dari bangunan SPRM ketika itu?

Read More !

Baru jadi Calon! Dah tunjuk belangnya!!!

| | 0 comments

“Saya takkan melantik seorang Islam dibawah pentadbiran saya”. Baru mencalonkan diri sebagai calon pilihanraya umum bagi Presiden Amerika Syarikat bagi tahun 2012, ahli politik Republikan Herman Cain sudah menonjolkan kempen hitam terhadap Islam dan Muslim. Yang menjadi sasaran Cain adalah Senator Keith Ellison, muslim pertama yang menjadi anggota Kongres A.S.

Cain menyatakan tidak akan menempatkan seorang muslim dalam pemerintahannya, jika ia terpilih menjadi Presiden AS. Ia juga menuduh Ellison lebih mendukung syariah Islam dibandingkan perundangan AS, kerana Ellison menggunakan Al-Quran ketika mengangkat sumpah sebagai anggota parlimen dan bukan menggunakan Injil.

Cain mengatakan, “Amerika adalah negara yang berdasarkan Injil dan ia tidak menginginkan syariah Islam didaulatkan di A.S. Saya ingin orang-orang di bawah pemerintahan saya memberi komitmen pada Deklarasi Kemerdekaan dan Konstitusi negara A.S. Saya tidak mau siapa pun dalam pemerintahan saya yang menempatkan syariah Islam di atas hukum Amerika," ujar Cain dalam wawancara itu.

Ditanya apakah ia menganggap Keith Ellison lebih mendukung syariah Islam dibandingkan Konstitusi AS, hanya karena Ellison menggunakan Al-Quran ketika diambil sumpahnya sebagai anggota parlimen, Cain menjawab, "Saya tekankan, jika Anda bersumpah dengan Al-Quran, itu bererti Anda mendukung hukum syariah Islam, bukan hukum Amerika."

"Saya mendukung hukum Amerika, yang berdasarkan pada prinsip-prinsip yang terdapat dalam Alkitab. Itulah sebabnya, saya tidak akan undur atau mengalah pada siapa pun yang akan menyebut saya seorang xenofobia (ketakutan berlebihan pada orang asing atau orang yang belum dikenal) atau seorang yang fanatik," tegasnya.

Sebagai persiapan untuk mencalonkan dirinya sebagai calon dari Parti Republikan dalam pemilihan presiden AS 2012 , Herman Cain sudah membentuk Team peninjau. Sebelum menjadi ahli politik, Cain adalah mantan CEO Godfather's Pizza dan pernah menjawat sebagai ketua Federal Reserve Bank di Kansas City.

Itulah perangai penjajah. Menyuruh orang bertoleransi tetapi mereka sendiri mengamalkan kekerasan. Umat Islam diharamkan dalam kepercayaannya untuk bersumpah selain daripada Allah dan selain daripada cara Islam. Apatah kitab-kitab lain yang tidak diakui oleh Islam dan mereka beriman dengan al-Quran.

Penulis sendiri bersetuju dengan pandangan Cain bahawa bersumpah dengan Injil bererti mengakui dan melaksanakan segala undang-undang berdasarkan Injil. Kerana itu kebanyakan Negara umat Islam yang bersumpah menggunakan al-Quran hendaklah mengakui serta melaksanakan undang-undang berdasarkan syariah Islam dan berdasarkan al-Quran. Tetapi reality sebenarnya yang sepatut diketahui oleh Cain bahawa kebanyakan Negara Islam tidak melaksanakan undang-undang al-Quran meskipun mereka bersumpah dengan al-Quran. Termasuklah Negara Malaysia sendiri yang mengakui Negara Islam. Mereka mengguna pakai undang-undang penjajah, undang-undang British serta undang-undang Komanweal semenjak merdeka sehingga kini. Mereka sudah lama meninggalkan peraturan Islam semenjak kedatangan Alfonso pada tahun 1511. Undang-undang Melaka yang berteraskan Islam sudah lama dipinggirkan.

Dalam pilihanraya seperti ini adakah dengan menyerang Islam maka ia akan menjadi popular? Adakah islam akan sentiasa menjadi mangsa. Sampai bila fobia terhadap Islam akan terus diperalatkan demi kepentingan peribadi mereka. Itulah jalan singkat dan pintas untuk politik mereka. Inilah cara yang sama yang diamalkan oleh Chua Soi Lek. Kalau UMNO dengan politik sempit kebangsaannya Chua pula menjadikan sebagai sasaran demi kepentingan politik. Isu bersalam, isu judi, isu syariah dan macam-macam lagi.

Tidak ketinggalan dalam pilihanraya Sarawak ini. Pas dengan dasar dan prinsip Islam itu akan sentiasa menjadi bahan momokan. Tetapi sehingga kini pengaruh Pas tidak susut bahkan sentisa berkembang kukuh dan semakin merendang. Dimanakah mereka-mereka yang menyerang Islam? Dimanakah mereka yang amat kritikal dengan undang-undang dan syariah Islam? Dimanakah pengkritik dan penghina hudud & qisas ini???

Read More !

Ahli Dewan tertangkap Menonton Video Lucah dituntut letak jawatan

| | 0 comments

Seorang ahli Parlimen ditangkap kamera seorang ahli media ketika sedang melayari video lucah menggunakan Tablet PC ketika Speaker, Marzuki Ali sedang mengumumkan keputusan perbahasan dikala menghadiri persidangan dewan di bangunan DPR (Dewan Perwakilan Rakyat) di Jakarta Jumaat kelmaren.

Tingkahlaku Ahli DPR itu iaitu Arifinto dari Parti PKS telah menimbulkan polemik sehingga Anggota Front Pembela Islam (FPI), Munarman, menyatakan anggota DPR yang terbukti dengan sengaja menyaksikan video porno agar meletak jawatannya. Pengunduran diri merupakan langkah yang merupakan satu tanggung jawab moral

“Di Amerika Syarikat, kes seperti ini (anggota dewan yang membuka video porno) pernah terjadi dan akhirnya anggota tersebut meletak jawatan. Inilah sepatutnya dilakukan oleh anggota DPR,” ujar Munarman ketika dihubungi pihak media.

Munarman memandang apa yang dilakukan anggota DPR dari Fraksi PKS, Arifinto, itu mungkin kes disengajakan. Belum dipastikan apakah Arifinto sengaja atau tidak ketika mengakses laman porno tersebut. “Kalau dari pengakuannya, beliau tidak sengaja saat membuka email yang tidak jelas,” katanya.

Sementara, Arifinto berharap kesnya tidak berpanjangan. Dia menegaskan bahwa film porno yang ia buka di gadgetnya itu tidak sengaja. Film itu berasal dari link di dalam email yang ia terima.

Ketika ia mengklik link tersebut, ternyata diarahkan ke laman yang menayangkan film porno. Sebab itu, cepat-cepat ia mematikan gadgetnya dan menghapus film tersebut. "Saya harap ini jangan jadi fitnah berkelanjutan," kata Arifinto. "Saya bukan orang yang menikmati nonton film itu.''

Hah! Itu di Indonesia. Bagaimana dengan negara kita yang kaya dengan tamaddun dan budi bahasa ini? Ahli parlimen menuntut supaya ditayangkan di Parlimen supaya ditonton ahli semua ahli perlimen video lucah yang dikatakan pimpinan PR sebagai pelakonnya. Nasib baik speaker tidak mengizinkan.

Inilah gambaran politik longkang yang disebut oleh Ku li (Umno Gua Musang) yang telah melanda dunia politik kita. Bagaimana anak-anak remaja rakyat bawahan? Kalau beginilan mentaliti para bapak rakyat… nescaya anak-anak akan kencing berlarilah jawabnya!!!

Read More !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...